Gefeliciteerd met je nieuwe baan!

Welkom bij Unique en GGDrU. En gefeliciteerd met je nieuwe uitdaging bij de GGD regio Utrecht! Je hebt waarschijnlijk nog een aantal vragen en hopelijk kunnen wij die allemaal beantwoorden op deze pagina. Op deze pagina lees je alle actuele informatie omtrent jouw nieuwe baan bij de GGDrU en hoe het is om te werken via Unique.

GGDrU

Contactgegevens Unique

ggdru@unique.nl | 030 293 9070

Ga naar de veelgestelde vragen

Over de functies

Bron- en contactonderzoek

Bemonstering

Dit ga je doen

Als bemonsteraar ga jij mensen testen op het COVID-19 in één van de teststraten. Het gaat bijvoorbeeld om burgers of zorgverleners die op basis van ziekteverschijnselen getest dienen te worden op corona. Belangrijk is dat je stevig in je schoenen staat vanwege de uiteenlopende casussen. Jij weet burgers op hun gemak te stellen en je bent duidelijk in je communicatie om ze stap voor stap mee te nemen in de test, natuurlijk ga je ook secuur te werk. 

Na het inwerktraject

  • Kun je in een van de straten burgers ontvangen;
  • Kun je de leefregels voor huisgenoten, nauwe contacten en overige (niet nauwe) contacten grofweg benoemen en weet je de exacte leefregels te vinden op de RIVM website;
  • Kun je benoemen wat het inhoudt om positief te zijn voor het virus;
  • Kun je de consequenties van het negeren van leefregels op het niveau van de omgeving van de patiënt en de populatie benoemen;
  • Beschik je over de juiste empathische skills om de burgers gerust te stellen ;
  • Ben je alert op situaties waarin kwetsbare personen betrokken zijn, complexiteit of twijfel een rol speelt;
  • Ken je jouw eigen rol en grenzen binnen het testen;
  • Houd je de administratie nauwkeurig op orde. 

Dit ga je doen

Indien iemand positief getest is, en dus besmet is met corona, neem jij contact op met deze persoon. Dan wordt het bron- en contactonderzoek gestart. In de video wordt beschreven hoe dit werkt. Hierin is het belangrijk dat je diegene kan geruststellen, maar wel duidelijk kan informeren over de vervolgmaatregelen. Veel mensen zullen waarschijnlijk overvallen worden met jouw belletje, dus hier moet je rekening mee houden tijdens de gesprekken.

Na het inwerktraject 

  • Kun je contacten op een juiste manier indelen in bestaande categorieën;
  • Kun je de leefregels voor huisgenoten, nauwe contacten en overige (niet nauwe) contacten grofweg benoemen en weet je de exacte leefregels te vinden op de RIVM website;
  • Kun je samen met de patiënt een plan van aanpak maken voor het opvolgen van de leefregels;
  • Kun je de consequenties van het negeren van leefregels op het niveau van de omgeving van de patiënt en de populatie benoemen;
  • Ben je alert op signalen van een weigerende houding ten aanzien van het opvolgen van leefregels;
  • Ben je alert op situaties waarin kwetsbare personen betrokken zijn, complexiteit of twijfel een rol speelt;
  • Ken je jouw eigen rol en grenzen binnen bron- en contactonderzoek;
  • Ken je het werkproces van de terugkoppeling met de coach of verpleegkundige. 

Dit ga je doen

In eerste instantie word je ingezet om afspraken in te plannen voor de teststraten. Daarnaast zal je in een later stadium ingezet worden als eerste aanspreekpunt voor alle mensen die contact zoeken over Corona. Het gaat bijvoorbeeld om burgers die willen weten of zij met ziekteverschijnselen nog wel mogen werken of om huisartsen die willen dat de GGDrU een coronatest uitvoert bij een van hun patiënten. Een deel van de gesprekken kun je volledig zelf afhandelen en een ander deel zul je (eventueel via de mail) moeten doorzetten naar de artsen en verpleegkundigen die op het KCC aanwezig zijn ter ondersteuning.   

 

Dit ga je doen

In deze functie bel je positief besmette mensen na hoe het met ze gaat en hoe het in quarantaine leven hen afgaat. Je bent het overgrote deel aan het bellen met patiënten en hun omgeving. Dit zorgt voor veel afwisselende en interessante gesprekken. Ook zorg je dat iedereen de maatregelen in acht neemt en deze ook naleeft. Aan jou de taak om deze uitdagende gesprekken zo goed mogelijk te laten verlopen.

Dit ga je doen

Het aanmaken van een medisch dossier n.a.v. een positieve testuitslag. Nadat het bron- en contactonderzoek is afgerond verwerkt je de gegevens uit dit onderzoek ten behoeve van het RIVM. Het RIVM gebruikt jouw input daar om nieuwe adviezen uit te brengen.

Rutger van der Meer

Rutger, bemonsteraar, over zijn baan bij de GGdrU: 

Voor de coronacrisis heeft hij een eigen bedrijfje en is hij freelance bedrijfsleider bij Tivoli/Vredenburg, maar door de crisis kon Rutger niet meer zijn eigen werk uitvoeren. Hij kwam via Unique bij de GGDrU als bemonsteraar terecht, iets heel anders dan wat hij gewend was. "Ik dacht het hier meer lopende band werk zou zijn, maar dat is juist helemaal niet het geval. Het is interessant werk, dat er echt toe doet. Heel anders dan mijn andere werk.”

Door de lockdown kwamen zijn werkzaamheden stil te liggen en vervolgens kregen Rutger en zijn vriendin corona. ,,Half maart zijn we ziek geworden. In die tijd werd er nog niet zoveel getest, maar omdat mijn vriendin huisarts is, werd er wel een test gedaan. We zijn zeker drie, vier weken ziek geweest met rare en vage klachten, hoofdpijn, reuk- en smaakverlies. We hebben ons voor een paar weken opgesloten.”

Mensen zijn vaak zenuwachtig. Van der Meer: ,,Soms hebben ze horrorverhalen gehoord. Dat het stokje door de hersenen gaat, onzin natuurlijk. Een meneer omschreef het gevoel deze week wel treffend: het wasabi-gevoel. Een pittig Japans kruid bij de sushi. Mensen moeten zich welkom, maar vooral ook veilig voelen. Een vrouw begon na de test te huilen. Het deed geen pijn, zei ze. ‘Ik vind het zo mooi dat het allemaal goed geregeld is in Nederland. Dat geeft me een trots gevoel’. Heel mooi om te horen.”

 Lees het volledige AlgemeenDagblad artikel hier. 

Werklocatie & informatie

archimedeslaan

Het a.s.r. kantoor

Je komt te werken op de Archimedeslaan 10. Ook hier worden er regels in acht genomen vanwege COVID-19. Lees hieronder de instructies en overige informatie over het a.s.r. kantoor in Utrecht.

Download hier de informatie 

Belangrijk om te weten!

MIJN UNIQUE

MijnUnique (portaal) is de digitale omgeving waar je:

  • Gewerkte uren kan indienen
  • Loonstroken kan inzien;
  • Verlofuren kan aanvragen;
  • Declaraties kan indienen (OV kosten/VOG kosten/km vergoeding).
  • Verschillende handleidingen kan vinden over bovenstaande handelingen

Reiskosten kun je declareren via het portaal. De uren en declaraties worden goedgekeurd door je leidinggevende. LET OP: je bent zelf verantwoordelijk dat de uren ook op tijd worden goedgekeurd. Vergeet niet dat je je diploma moet uploaden in het portaal. Als je nog aan het studeren bent willen we graag een DUO bewijs van inschrijving zien.

Adminsitratie

Administratie

Geldig paspoort/ ID-kaart: Wij zijn verplicht te allen tijde een geldig legitimatiebewijs van jou in ons bezit te hebben. Als jouw paspoort of ID-bewijs verloopt gedurende je opdracht dien je jouw nieuwe document opnieuw aan ons te overleggen. Neem daarvoor contact op met jouw consultant.

VOG: Het betalingsbewijs van je VOG aanvraag kun je indienen in jouw Unique portaal onder het kopje declaraties. Kies daar voor de optie VOG declaraties. LET OP! Je dient het betalingsbewijs van je VOG declaratie hier te uploaden, bewaar deze dus goed!

 

Indien je op zaterdag of zondag werkt heb je recht op een toeslag bovenop je huidige bruto uurloon. Dit kun je in je urenbriefje invullen door een extra regel toe te voegen; voor zaterdag is dit 75% en voor zondag en feestdagen is dit 100% toeslag. Je vult zowel normale als toeslaguren in.
Agenda

Werktijden

Klant Contact Center, Archimedeslaan 10

  • 7:45 – 13:00
  • 7:45 – 16:15
  • 8:45 – 17:15
  • 12:45 – 17:30
  • 15:30 – 20:00

Bron- en contactonderzoek, Archimedeslaan 10

  •  8:30 – 17:00

Bemonstering: Veenendaal, Vianen, Utrecht, Woerden, Amersfoort

  • 8:00 – 21:30 (let op, niet alle locaties hebben dezelfde openingstijden)


Protocollen en leefregels

Ziekmelden

Bel tussen 08.00 en 08.30 uur of zodra je ziek naar huis gaat met Unique om je ziek te melden. Tijdens je ziekte dien je bereikbaar te blijven zodat onze Arbodienst Acture of jouw consultant contact met je kan opnemen. Zodra je weer beter bent meld je dit telefonisch bij Unique. Afhankelijk van je contract heb je één of meerdere wachtdagen. Vraag jouw consultant wat voor jou geldt.

Ga naar de veelgestelde vragen

Frequently Asked Questions

Hieronder antwoord op de meest gestelde vragen. Mocht je iets hier in missen, dan vernemen we het graag.


Planning

  • Het is van belang dat je je beschikbaarheid aangeeft in de MijnUnique omgeving. Dit kan je doen als je inlogt via https://my.unique.nl/. Bij het kopje ‘mijn baan’ zie je helemaal onderin de button ‘planning’ staan. Hier kan je zowel je planning inzien als je beschikbaarheid opgeven. Geef hier per dag aan of je beschikbaar bent ja of nee.
  • Houd je beschikbaarheid up to date. Zo weten we of we je kunnen bellen als er een opschaling plaats vindt. Kun jij ook in de avond werken? Pas dit dan aan bij de uren in jouw MijnUnique account. Geef je beschikbaarheid ruim op zodat er flexibele mogelijkheden zijn.
  • Vul jouw beschikbaarheid voor de volgende week uiterlijk dinsdagavond in, zodat wij op tijd kunnen beginnen met de planning.
  • Je krijgt uiterlijk de donderdag voor de lopende komende week je planning aangeboden. Dit krijg je in je mail. We vragen jou om deze planning te bevestigen zodat wij ook zeker weten dat je aanwezig bent. Mocht je echt niet kunnen, weiger dan de dienst in de planning en laat ons per mail of telefoon weten wat de reden hiervoor is. 
  • Dienst afgebeld: als je 24 uur van te voren wordt afgebeld/afgezegd kan je geen uren schrijven.
  • Naar huis gestuurd op de dag zelf: als je naar huis wordt gestuurd op de dag zelf en je bent een volledige dienst ingepland dan mag je 8 uur schrijven.
  • Reservediensten: als je reserve staat dien je aanwezig te zijn op de dienst dat je staat ingepland. Mocht je naar huis gestuurd worden omdat er geen werk is, mag je 3 uur schrijven.

Contractvorm

Wat moet ik weten over mijn contract?
  • Je krijgt van ons een 4 weken detacheringsovereenkomst met een arbeidsomvang van 3 uur per 4 weken. Deze overeenkomst wordt, indien het werk doorloopt, iedere 4 weken stilzwijgend verlengd. 
  • Indien er geen werk is moeten wij je in ieder geval 3 uur uitbetalen per 4 weken.
  • Indien je ziek bent blijf je gedurende de duur van je contract bij ons in dienst en word je hierin begeleid.
  • Je krijgt 8,33 % vakantiegeld en je bouwt per gewerkt uur vakantiedagen op.

Uren indienen

Hoe moet ik mijn uren indienen?
De uren dien je in via het portaal. De handleiding vind je bij het knopje “uren indienen”.

Wanneer krijg ik betaald?
Unique verwerkt de uren op wekelijkse basis of 4-wekelijkse basis. De betaling vindt plaats op donderdag, vrijdag heb je het op je rekening bij een wekelijkse verloning.

Kan ik mijn betaalmoment wijzigen van wekelijks naar 4-wekelijks of andersom? 

Ja, dat kan. Stuur ons dan even een mail (ggdru@unique.nl) met je verzoek, dan kunnen wij dat voor jou aanpassen.

Overwerk en onregelmatigheid vergoedingen
Indien je op zaterdag of zondag werkt heb je recht op een toeslag bovenop je huidige bruto uurloon. Dit kun je in je
urenbriefje invullen door een extra regel toe te voegen; voor zaterdag is dit 75% en voor zondag en feestdagen is dit 100% toeslag.

Ziekmelden

Als je ziek bent in het weekend dien je dit bij de GGD aan te geven. Werk je op de afdeling:

  1. KCC dan kan je mailen naar  cokcc@ggdru.nl
  2. BCO dan kan je mailen naar  coordinatorbco@ggdru.nl
  3. Bemonstering dan kan je mailen naar  coordinatorbemonstering@ggdru.nl
  4. Uitslagen dan kan je mailen naar  coordinatoruitslagen@ggdru.nl

Let erop dat je ons maandagochtend belt om je ziek te melden. Dat kan op nummer: 030-2939070

Declaraties

Welke declaratie mag ik indienen/wat wordt vergoed?

 Je tegemoetkoming van je reiskosten staat benoemd op jouw plaatsingsbevestiging. Je reiskostenvergoeding dien je zelf via het declaratieformulier in je portaal in te dienen en te laten accorderen door de GGD regio Utrecht. Hoe je dit moet doen? Als je in MijnUnique inlogt vind je onder de tegel “declaraties” de “werkinstructie declaraties”.

Reiskosten

  • Werk je op het Klant Contact Center, op de afdeling Monitoring, Uitslagen of BCO en ga je met de auto, fiets of lopend dan krijg je 0,04 cent per km vergoed.
  • Werk je als bemonsteraar dan krijg je 0,28 cent per km vergoed. Hiervan is 19 cent onbelast en 9 cent belast.
  • OV wordt 100% vergoed.
  • Werk je op thuisbemonstering, mail ons dan wekelijks jouw totaal aantal gereden km per dag. Voor alle andere functies kun je jouw reiskosten wekelijks declareren via mijn Unique.

VOG
Iedereen die bij de GGD werkzaam is moet een VOG kunnen overleggen. Voordat je start krijg je een mail om je VOG aan te vragen. Het bedrag dat je hiervoor betaalt schiet je voor en kan je in de eerste week dat je werkt bij ons declareren. Je dient dat een declaratie in en voert ‘bewijslast’ op in de vorm van het betaalbewijs dat je hebt gekregen nadat je je VOG hebt aangevraagd. Je gebruikt als kostenplaats VOG. 

Hoe kan ik declaraties indienen?
Dit mag je in het portaal declareren via “mijnbaan”, declaratie indienen.

Pensioen

Pensioen bouw je op bij StiPP
StiPP heeft 2 regelingen: basis- en plusregeling. Je start met opbouwen in de basisregeling nadat je 26 weken bij Unique hebt gewerkt. In de eerste 26 weken bouw je dus geen pensioen op. Vervolgens bouw je maximaal 52 weken pensioen op in de basisregeling. Heb je 52 weken pensioen opgebouwd in de basisregeling? Dan ga je automatisch naar de
plusregeling. Kijk op www.stippensioen.nl voor meer informatie.

Afloop contract

Wanneer jouw opdracht eindigt zullen we jouw vakantiedagen en overige reserveringen binnen 7 weken na uitdiensttreding uitbetalen. In week 8 na jouw laatste salarisbetaling zal het op je rekening staan.