GGDrU

Gefeliciteerd met je nieuwe baan!

Welkom bij Unique en GGDrU. Je hebt waarschijnlijk nog een aantal vragen en hopelijk kunnen wij die allemaal beantwoorden op deze pagina. Hier lees je alle actuele informatie omtrent jouw nieuwe baan bij de GGDrU en hoe het is om te werken via Unique.

Het kan zijn dat jouw overeenkomst is afgesloten met Start People, ASA of gewoon met ons. Voor iedereen geldt: vragen en contact kan via het mailadres van Unique. Zie alle contactgegevens hieronder.

Waar wil je meer informatie over?

Werklocatie & informatie

a.s.r.

Het a.s.r. kantoor

Als BCO of KCC medewerker kom je te werken op het a.s.r. kantoor op de Archimedeslaan 10.

Je kan een parkeerplek krijgen als je meer dan 10 km van het a.s.r. gebouw woont of als je een geldige reden hebt.

Een parkeerplek vraag je aan via facilitaircoronabedrijf@ggdru.nl. Zet in de e-mail jouw kenteken, adres, afstand van het kantoor en eventueel de reden als je binnen een straal van 10 km woont.

 

 

GGD Teststraat Corona

Teststraten

Als bemonsteraar kom je te werken op één van de teststraten van de GGD. Hieronder vind je de adressen.

  • Hardwareweg 11 in Amersfoort
  • Truus van Lierlaan in Utrecht     
  • Koploperstraat 50 in Utrecht    
  • Groeneveldselaan 7 in Veenendaal
  • Edisonweg 4 in Vianen
  • De Bleek 10 in Woerden
  • Op de Ree 161, Plevier 2 of Westdijk 14 in Bunschoten-Spakenburg

Er is voldoende (gratis) parkeergelegenheid.

EXPO Houten

Vaccinatiestraten 

Als vaccinatie medewerker werk je op één van de onderstaande locaties. In de toekomst komen hier nog andere locaties bij.

  • Amersfoort: Piet Mondriaanplein 61
  • Baarn: Rembrandtlaan 35
  • Breukelen: Broekdijk Oost 28 
  • Bunnik: Rijneiland 7
  • Bunschoten-Spakenburg: Westdijk 14
  • De Bilt: Henri Dunantplein 4
  • Driebergen-Rijsenburg: Hoendersteeg 7
  • Eemnes: Noordersingel 4
  • Houten: Meidoornkade 24
  • IJsselstein: Zomerdijk 42a
  • Lopik: M.A.A. Schakelplein 6
  • Mijdrecht: Ontspanningsweg 1a
  • Nieuwegein: Symfonielaan 5
  • Renswoude: De Hokhorst 1
  • Rhenen: Groeneweg 58
  • Soest: Veenbesstraat 2 
  • Utrecht: Truus van Lierlaan 1
  • Veenendaal: Schoolstraat 100
    • parkeergarage Veenendaal: Verlaat 9 (10 min lopen)
  • Vianen: Westelijke Parallelweg 1
  • Wijk bij Duurstede: Lekdijk Oost 15a
  • Woerden: De Bleek 1a
  • Woudenberg: De Bosrand 15-17
  • Zeist: Badmeester Schenkpad 2

Er is voldoende (gratis) parkeergelegenheid.

Belangrijk!

Zodra jij jouw VOG aanvraag hebt gedaan, kun jij een versnelprocedure starten. Op deze manier kunnen we jou sneller op een verantwoorde manier inzetten bij de GGD. Zonder VOG mag je namelijk niet starten. Bekijk onder het kopje VOG hoe je een versnelprocedure start.

 

 

Informatie en antwoord op de vragen over jouw dienstverband bij GGDrU

Voor jouw start 

Jouw portaal (MijnUnique of MijnStartPeople) is de digitale omgeving waar je jouw uren & declaraties kan indienen, je beschikbaarheid invoert & rooster inziet, loonstroken & documenten kan inzien en handleidingen kan vinden.

Uren invoeren

Klik op 'Ureninvoer en salaris' in de linker balk. Klik dan op 'uren invullen' en selecteer onder kostenplaats jouw afdeling (KCC, Bron en contact onderzoek, etc.). Als jij een hele dag hebt gewerkt, haal dan een half uur pauze van je uren af. Heb jij geen pauze genomen of langer gewerkt? Zet dan altijd een opmerking bij het aantal uur dat je indient. Een opmerking kan je invullen door de weergave van het urenbriefje te veranderen naar kaart en dan op het plusje te drukken van de desbetreffende dag. Je boekt zowel op je telefoon als op je laptop minuten op de volgende wijze in: 15 min. = 0,25, 30 min. = 0,50 en 45 min. = 0,75 (dit is recent aangepast). 

Let op: je zit automatisch in de huidige week. Wil jij oudere uren inboeken, dan moet je handmatig naar de juiste week gaan.

Weekend diensten en toeslagen
Bij zaterdag en zondag vul jij je gewerkte uren in bij de regel ‘Normale uren’ en ook bij de regel ‘Buitenvenstertoeslag’. Deze laatste regel moet je zelf toevoegen via de volgende stappen. Druk op de knop ‘Nieuwe klant/project toevoegen’, dan klik je op weer jouw kostenplaats aan en daarna kan je de regel ‘Buitenvenstertoeslag 75%’ (zaterdag) of ‘Buitenvenstertoeslag 100%’ (zondag) kiezen. Let op, er staan toeslagen in de portaal die hier veel op lijken, kies dus echt letterlijk de bovenstaande. Het systeem berekent zelf de 75% op zaterdag, dus je moet gewoon al je uren invullen.
Werk jij op maandag t/m vrijdag tussen 22.00 en 7.00 uur, dan heb je recht op 50% toeslag.

Let op: boek geen uren in de toekomst, deze worden afgewezen.

Uren invoeren e-learning
Je boekt op de datum dat je je trainingsdag (eerste werkdag) hebt gehad ook de uren van je  e-learning in. Je kunt géén uren inboeken vóór je eerste werkdag, ook je e-learning niet! 

Probeer je vóór je eerste werkdag uren in te boeken dan kun je vaak nog niet kiezen voor “normale uren” en is de kans groot dat je per ongeluk vakantiedagen inboekt in plaats van gewerkte uren. De reden hiervoor is dat je contract en/of de controle op je documenten nog niet volledig is afgerond. Wacht dan een paar dagen en probeer het later nog een keer. 

Is je plaatsing geactiveerd en kun je uren boeken, doe dit dan als volgt: 
Je maakt 2 urenregels "normale uren” aan  
- Op de 1e regel noteer je de trainingsdag (gewerkte uren - ½ uur pauze)  
- Op de 2e regel noteer je de uren van de e-learning. Vergeet niet in de omschrijving "e-learning" te noteren.  

Declaraties

Klik op 'Ureninvoer en salaris' in de linker balk. Klik dan in de balk boven op 'declareren' en vervolgens op 'declaratie toevoegen'. Hier kan je jouw reiskosten en jouw VOG declareren. Je moet de oranje knop 'Inleveren' kiezen om de declaraties te verzenden ter goedkeuring.

Reis je met ov, kies dan als kostenplaats Reiskosten OV. Bij een ov declaratie moet je een overzicht van jouw gemaakte reizen toevoegen. Deze kun je downloaden bij NS/Mijnovchipkaart of je moet al je gekochte kaartjes toevoegen.

Reis je met de auto/fiets kies dan Kilometervergoeding. Let op: je moet niks invoeren bij het vakje van 'Voorgestelde routes'. Bij start vul je jouw eigen adres in en bij bestemming jouw werkadres.

Declareer je jouw VOG kies dan de kostenplaats Kostenvergoeding VOG. Bij een VOG declaratie moet je het betaalbewijs toevoegen. 

VOG
Als jij jouw VOG binnen hebt, dan maakt je een scan of foto ervan en upload je het in het portaal. Dit kan je doen onder het kopje ‘Mijn Profiel’. Klik dan bij ‘Overige Documenten’ op de knop ‘Documenten beheren’. Hier kan je dan jouw VOG toevoegen.

Lukt het niet, mail dan de foto of scan naar wervingggdru@unique.nl.

Overig
Onder het kopje ‘Mijn Opdracht’ vind je verschillende handleidingen voor jouw portaal, jouw overeenkomsten en de mogelijk om een gratis account aan te vragen voor GoodHabitz. Hiermee heb je toegang tot 100 online trainingen.

Alle medewerkers van GGD GHOR Nederland, regionale GGD-en en landelijke partners als de call centra moeten over een VOG beschikken. Zonder (bevestiging van verzending van) een VOG kan een medewerker nog niet aan het werk. Met het oog op een goede, snelle en verantwoorde start, is het van belang dat jouw VOG zo snel mogelijk binnen is. Om dat te faciliteren heeft GGD GHOR een versnelprocedure voor de VOG, waar elke medewerker gebruik van kan maken.

Hoe versnel je het VOG aanvraagproces?

  1. Je krijgt een e-mail met een link en een aanvraagcode om de digitale VOG-aanvraag in te dienen.
  2. Je controleert de gegevens, bevestigt en betaalt de aanvraag.
  3. Je ontvangt per e-mail een ontvangstbevestiging van de aanvraag. Justis neemt de aanvraag direct in behandeling en verstuurt de VOG, indien deze wordt toegekend, binnen 5 werkdagen.
  4. Je neemt contact op met het klantcontactcentrum van Justis, als op de 4e dag nadat de aanvraag is ingediend, de VOG nog niet per post is ontvangen.
  5. De klantadviseur vraagt status aanvraag op en communiceert de status en eventueel te ondernemen acties aan jou. 

Planning

Ben je ziek, te laat of moet je onverhoopt je dienst van vandaag afmelden (met goede reden)? Bel ons dan op maandag t/m vrijdag. Wij zijn van 8.00 uur tot 17.30 uur bereikbaar. Mocht Unique telefonisch slecht bereikbaar zijn, stuur dan een e-mail naar ggdru@unique.nl. Stuur ook altijd een e-mail naar de coördinator van jouw afdeling (hieronder vind je de e-mailadressen). In het weekend meld je je ziek door te e-mailen naar de coördinator en naar Unique (ggdru@unique.nl).

Zodra je weer beter bent meld je dit telefonisch bij Unique.

BCO - coordinatorbco@ggdru.nl en meld het ook bij een buddy via teams
Bemonstering -  coordinatorbemonstering@ggdru.nl
KCC - coordinatorkcc@ggdru.nl & seniorkcc@ggdru.nl
Uitslagen - coordinatoruitslagen@ggdru.nl 
Monitoring - coordinatormonitoring@ggdru.nl en meld het ook bij een buddy via teams
DLVB - teamleadDLVB@ggdru.nl
Vaccineren - roostercovidvaccinaties@ggdru.nl
- Bij vaccinatie bel je ook altijd naar de locatie waar je staat.
   - Baarn: 06 - 2810 1761
   - Breukelen: 06 - 1869 8206
   - Bunnik: 
06 - 2829 3063
   - Bunschoten-Spakenburg: 06 - 2810 1761
   - De Bilt: 06 - 2810 1761
   - Driebergen: 06 - 1869 9266
   - Eemnes: 06 - 2829 3063
   - Houten: 06 - 1809 4516
   - IJsselstein: 06 - 2829 3063
   - Leerdam: volgt z.s.m.
   - Lopik: 06 - 2810 1761
   - Mijdrecht: 06 - 2810 1761
   - Nieuwegein: 06 - 1869 8210
   - Renswoude: 06 - 2829 3063
   - Rhenen: 06 - 2810 1761
   - Soest: 06 - 3427 3803
   - Utrecht P2: 06 - 3432 1355
   - Veenendaal: 06 - 1869 2082
   - Vianen: 06 - 3427 3803
   - Wijk bij Duurstede: 06 - 3427 3803
   - Woerden: 06 - 1869 8201
   - Woudenberg: 
06 - 2829 3063
   - Doelgroepgericht: 06 - 1893 6838

Testaanvraag
Heb jij (lichte) corona klachten vraag dan een test aan bij de GGD via een snellere route.

1. Mail naar triagekcc@ggdru.nl.
2. Vermeld in de onderwerp regel 'testaanvraag GGD medewerker'.
3. Zet in de mail je naam en telefoonnummer waarop je te bereiken bent.
4. Je wordt z.s.m. teruggebeld voor het maken van een afspraak.

Vervanging
Als jij ziek bent, dan hoef jij niet voor vervanging te zorgen. Doordeweeks regelt Unique dit en in het weekend heeft de GGD een reservelijst.

Klachten krijgen tijdens dienst
Word jij tijdens je werk naar huis gestuurd omdat je milde klachten hebt (en normaal gesproken wel zou kunnen werken), dan heb jij geen recht op de ingeplande uren.
Word jij echt zo ziek tijdens je dienst, dat je ook niet kan werken, dan moet je Unique bellen om je ziek te melden. De uren die jij die dag hebt gewerkt noteer je onder de normale uren zoals je gewend bent. De overige uren kan je onder ziekte uren schrijven. Dus ben je na 2 uur naar huis gegaan, schrijf je 2 normale uren en 6 ziekte uren.

Uren invoer + wachtdag
Als jij je via de juiste route hebt ziek gemeld, dan hebben wij een verzuimmelding in ons systeem gezet en kan je ziekte uren inboeken. Dit doe je op dezelfde plek als waar je jouw gewone uren invoert. Je boekt alleen uren in voor de diensten die je was ingepland. Let op: zou je normaal pauze eraf halen doe dit dan nu ook en je mag geen toeslaguren boeken als je op zaterdag of zondag ziek bent.

Daarnaast heeft iedereen 1 wachtdag, wat betekent dat de eerste ziekte dag niet wordt uitbetaald, maar de dagen erna wel tegen 90%. Let op: voor de eerste dag moet je wel gewoon ziekte uren inboeken.

UWV

In schil B & C heb jij een 4 weken contract, welke stilzwijgend wordt verlengd. Als je ziek bent op het moment dat het huidige contract afloopt, dan ga je ziek uitdienst en neemt de UWV jouw ziekmelding over. Wanneer jij beter bent, kan jij contact met ons opnemen en zullen wij kijken of jij opnieuw ingezet kan worden.

Acture
Tijdens je ziekte dien je bereikbaar te blijven zodat onze Arbodienst Acture contact met je kan opnemen. Zij behandelen jouw ziekmelding. Het telefoonnummer is 024 890 9470.

Let op: De app Unique Planning is voor een ander plansysteem en werkt dus niet voor de GGD planning. Deze app hoef je niet te downloaden.

Beschikbaarheid

Wij plannen altijd 1 week vooruit. Elke maandagavond moet jouw beschikbaarheid in het systeem staan, zodat wij dinsdag kunnen gaan plannen.

Het is van belang dat je je beschikbaarheid aangeeft in je portaal. Dit kan je doen bij het kopje ‘Mijn Opdracht’. Als je helemaal naar beneden scrollt, zie je hier de planning staan. Hier kan je zowel je planning inzien als je beschikbaarheid opgeven. Geef hier per dag aan of je beschikbaar bent ja of nee en welk tijdsbestek. Geef je beschikbaarheid ruim op zodat er flexibele mogelijkheden zijn. 

Let op: zorg dat je een hele dienst op beschikbaar staat. Als de dienst bijv. van 7.15-14.30 is en jij pas om 7.30 uur op beschikbaar staat, dan kom jij niet omhoog in de planning.

Rooster
Het rooster van de volgende week komt uiterlijk donderdag einde dag online. Je ontvangt dan een automatische e-mail met de diensten en je kan de diensten ook terugvinden in jouw portaal onder het kopje Planning. Let op dat je altijd jouw diensten bevestigd.

Kan je toch niet terwijl je op beschikbaar stond, dan kan je de dienst weigeren. Als je een dienst in dezelfde week moet weigeren, laat het Unique dan even weten, zodat wij op tijd vervanging kunnen regelen.

Ruilen

KCC
Bij KCC kan je alleen met iemand ruilen, die dezelfde lijnen als jij zelfstandig beheert en je mag ook diensten van andere dagen ruilen. Wij vragen we jou ons minimaal 24 uur van te voren (minimaal 24 uur voor de starttijd van je dienst) per mail in te lichten. Heb je een dienst gekregen die je niet kan werken en niet kan ruilen? Weiger deze dan zo snel mogelijk in de planning en Unique zorgt ervoor dat iemand anders je dienst overneemt. Dit om te zorgen dat de diensten eerlijk verdeeld zijn.

Vaccinatie
Bij vaccinatie is het niet mogelijk om te ruilen. Heb je een dienst gekregen die je niet kan werken? Weiger deze dan zo snel mogelijk in de planning en Unique zorgt ervoor dat iemand anders je dienst overneemt. Dit om te zorgen dat de diensten eerlijk verdeeld zijn.

Bemonstering
Bij bemonstering is het alleen mogelijk om op dezelfde dag van locatie (en/of tijdstip) te ruilen. Wij vragen we jou ons minimaal 24 uur van te voren (minimaal 24 uur voor de starttijd van je dienst) per mail in te lichten. Heb je een dienst gekregen die je niet kan werken en niet kan ruilen? Weiger deze dan zo snel mogelijk in de planning en Unique zorgt ervoor dat iemand anders je dienst overneemt. Dit om te zorgen dat de diensten eerlijk verdeeld zijn.

BCO/Monitoring
Bij BCO/Monitoring mag je diensten van andere dagen ruilen. Wij vragen we jou ons minimaal 24 uur van te voren (minimaal 24 uur voor de starttijd van je dienst) per mail in te lichten. Heb je een dienst gekregen die je niet kan werken en niet kan ruilen? Weiger deze dan zo snel mogelijk in de planning en Unique zorgt ervoor dat iemand anders je dienst overneemt. Dit om te zorgen dat de diensten eerlijk verdeeld zijn.

Vul je beschikbaarheid dus zorgvuldig in en alleen op de dagen dat je ook echt beschikbaar bent.

Meer werken

Bij de GGD is er geen urengarantie en dat kan betekenen dat je soms minder uren/diensten krijgt, dan je eigenlijk zou willen, omdat het rustiger is. E-mailen of bellen of je meer kan werken heeft geen zin. Wij plannen iedereen zo in, dat de diensten zo eerlijk mogelijk worden verdeelt. Wat wel helpt is als je veel beschikbaar bent in het systeem. Mochten er mensen moeten worden vervangen, dan kunnen wij contact opnemen als jij beschikbaar bent voor de desbetreffende dienst.

Dienst wordt geannuleerd

Word jouw dienst geannuleerd? Als je 24 uur of meer van te voren wordt afgebeld/afgezegd kan je geen uren schrijven. Word je minder dan 24 uur van te voren afgebeld/afgezegd dan mag je 3 uur schrijven en word je op de dag zelf afgebeld of eerder naar huis gestuurd., dan mag je voor jouw volledige dienst uren schrijven.

Reserve dienst
Als je een reservedienst hebt, dan dien je gewoon aanwezig te zijn op de dienst dat je staat ingepland. Mocht je naar huis gestuurd worden omdat er geen werk is, mag je 3 uur schrijven. Werk je meer dan de 3 uur en word je dan naar huis gestuurd, dan schrijf je gewoon jouw gewerkte uren.

Bij aanvang van jouw dienst zorg je ALTIJD dat je bent aangemeld bij de coördinator (of andere leidinggevende als dit zo is afgesproken). Doe dit ook als je later bent en dit al eerder hebt doorgegeven. Indien je binnen 48 uur voor aanvang van jouw dienst niet in staat bent om te komen werken, neem dan contact op met Unique om dit door te geven. Indien je in het weekend of op de dag van jouw dienst moet afmelden, neem dan direct contact op met de GGDrU (zie kopje Ziek/afmelden)

No Show
Als wij van de GGDrU doorkrijgen dat jij afwezig was zonder melding (no show melding), dan verwerken wij dit in de planning en sturen wij jou een email. Het is belangrijk dat jij z.s.m. reageert op deze mail in de onderstaande gevallen.

  1.  Je was wel aanwezig tijdens deze dienst. Laat dan weten bij wie je jezelf hebt aangemeld en wanneer.
  2. Je had jezelf tijdig en met een goede reden afgemeld voor deze dienst. Laat dan weten bij wie je je hebt afgemeld, waarom en wanneer.

Ontvangen wij geen reactie dan gaan we er vanuit dat jij inderdaad niet aanwezig was en hier geen melding van hebt gemaakt. Jouw dienst blijft dan op no show staan in de planning en je kunt hier geen uren meer voor inboeken.

Let op: Indien jij 3 x een no show hebt staan in de planning dan kan het gevolg hiervan zijn dat de GGDrU besluit om jouw contract niet te verlengen.

Klant Contact Centrum
7.45 – 13.15      7.45 – 16.15      8.45 – 17.15      10.00 – 18.30      12.00 – 20.00      13.30 – 20.00      16.30 – 20.00
Half uur pauze; tijdstip in overleg.

BCO | Uitslagen | Monitoring
8.30 – 17.00
Half uur pauze tussen 12.00 en 13.00

Bemonstering
7.45 – 21.30

Half uur pauze; tijdstip in overleg. Let op: niet alle teststraten hebben dezelfde openingstijden en diensttijden worden aangepast naar gelang de drukte op de teststraten.

Vaccineren
7.15 – 14.30 uur en 13.45 – 20.30 uur
Half uur pauze; tijdstip in overleg. Je moet een volle dienst beschikbaar zijn. Het is niet mogelijk om halve diensten te draaien en je moet minimaal 3 diensten per week kunnen werken.

Administratie

Elke donderdag en vrijdag is er om 17.00 uur een verloning. Jij ontvangt dan de volgende werkdag (vrijdag of maandag) jouw salaris, mits alle uren zijn goedgekeurd van die week. Zijn er uren afgekeurd, niet ingeleverd of moeten ze nog worden goedgekeurd, dan gaat het urenbriefje niet mee met de verloning. Zorg er dus voor dat je altijd op tijd je uren invoert & inlevert, zodat de GGD ze op tijd kan goedkeuren.

Wekelijks of 4-wekelijks
Je kan kiezen of je jouw loon wekelijks of 4-wekelijks wordt uitbetaald. Je kan dit op elk moment laten aanpassen via ggdru@unique.nl. Het rooster van de betaling kan je bij Unique opvragen. Let op: de 4-wekelijkse betaling is niet maandelijks. 
Geldig paspoort/ID-kaart

Wij zijn verplicht te allen tijde een geldig legitimatiebewijs van jou in ons bezit te hebben. Als jouw paspoort of ID-bewijs verloopt gedurende je opdracht dien je jouw nieuwe document opnieuw aan ons te overleggen. 

Diploma
Ook moeten wij jouw hoogst behaalde diploma in bezit hebben. Deze kun je uploaden in je portaal.

Wat gebeurt er met mijn persoonsgegevens?
In onze privacy statement kan je lezen hoe wij omgaan met jouw gegevens. 

Overig

Wil jij stoppen bij GGDrU, stuur dan een e-mail naar ggdru@unique.nl en vermeld daarin de datum per wanneer jij wilt stoppen.

Informatie voor als je stopt

Ben jij in het bezit van een laptop, telefoon, toegangspas ASR gebouw, werkkleding en/of werknemerspas, dan kan jij dit inleveren op de volgende locaties.

Heb je op het ASR gewerkt en heb je een toegangspas van het ASR?  Dan lever je je spullen in bij ICT op het ASR. 
Heb je geen ASR toegangspas?  Dan lever je je spullen in op locatie Nieuwegein of locatie Jaarbeurs XL. 

Wat  Waar     
  Nieuwegein 
Beursfabriek Vaccinatielocatie
1ste verdieping 
Utrecht  
Jaarbeurs XL 
Personeelsruimte 2 
Utrecht 
ASR 
IT 1e verdieping 
  Symfonielaan 5 
3438 EX Nieuwegein 
Truus van Lierlaan 2 
3527 KZ Utrecht 
Archimedeslaan 10
3584 BA Utrecht 
Werkkleding  xxx
Werknemerspas  xx x
Laptop (oplader/tas/muis)  xx x
Telefoon  xx x
Toegangspas ASR gebouw    x
Wanneer  Maandag t/m zaterdag 
08:30 tot 17:30 uur 
Maandag t/m zaterdag 
08:30 tot 17:30 uur 
Maandag t/m zondag  
08:00 tot 17:30 uur 

Salaris / Reserveringen  
Je reserveringen worden standaard in de 7e week, nadat je laatste uren zijn ingeboekt, uitbetaald. Dit geldt voor iedereen met een wekelijkse verloning.   
Heb je echter gekozen voor een 4-wekelijkse verloning dan kan het betaalmoment afwijken omdat deze afhankelijk is van het moment dat de vier-wekelijkse betalingsrun weer plaatsvindt. Wil je niet afhankelijk zijn van dat betaalmoment dan kun je je vier-wekelijkse verloning terug laten zetten naar een wekelijkse verloning. Je kunt daarvoor contact opnemen met Unique.  

Salarisstroken / Jaaropgaven  
Van je laatste salaris en uitbetaling van je eindreserveringen zullen loonstroken worden gepubliceerd in je Unique portaal. Ook kun je daar je jaaropgave terug vinden. Deze wordt altijd begin van het nieuwe jaar getoond.   

Ben je je wachtwoord vergeten? Via mijnunique.nl kun je kiezen voor wachtwoord vergeten. Je inlog is altijd je e-mail adres. Mocht je de e-mail niet in je inbox zien, kijk dan ook in je map voor ongewenste mail.   

Jouw contract wordt niet verlengd

Heb ik recht op een WW uitkering als mijn opdracht bij GGD eindigt en hiermee ook mijn arbeidsovereenkomst met Unique?
Wanneer wij jouw opdracht bij de GGD niet kunnen verlengen heb jij recht op een WW uitkering. Jouw arbeidsovereenkomst eindigt van rechtswege. Dit betekent dat jij na het eindigen van jouw arbeidsovereenkomst bij Unique, indien jij geen nieuwe baan vindt via Unique, jij zelf een WW uitkering kan aanvragen bij het UWV. Uiteraard bepaalt het UWV of jij aan de voorwaarden voor het aanvragen van een WW uitkering voldoet. Let op: zeg jij zelf jouw baan op? Dan heb jij geen recht op een WW uitkering.

Wat gebeurt er als mijn opdracht bij de GGD wegvalt?
Daar heeft Unique het future fit mobiliteitscentrum voor ingericht. Alle uitgestroomde (en schil C) kandidaten worden benaderd in het helpen bemiddelen naar een nieuwe baan. Unique zal jou hiervoor een aantal mogelijke banen dan wel interventie middels training/ coaching aanbieden.

Heb ik recht op een transitievergoeding als mijn opdracht bij GGD dan wel arbeidsovereenkomst bij Unique eindigt?
Het recht op transitievergoeding ontstaat op het moment dat Unique na het eindigen van jouw arbeidsovereenkomst jou geen nieuwe arbeidsovereenkomst/opdracht kan aanbieden. Op het moment dat je er zelf voor kiest geen nieuwe baan via Unique te accepteren dan vervalt daarmee het recht op transitievergoeding. Dit staat los van het recht op een WW-uitkering, dat ligt bij het UWV ter beoordeling.

Hygiëne algemeen 

  • Geen ringen of andere sierraden, geen horloges.
  • Geen piercings in handen of onderarmen.  
  • Lang haar moet opgestoken zijn.  
  • Je mag geen oorbellen of kettingen dragen.  
  • Dienstkleding heeft korte mouwen en de onderarmen moeten onbedekt blijven, zodat een goede handhygiëne mogelijk is (“bare below the elbow”)   
  • Geen telefoons of flesjes water op de tafels 
  • Na afloop van de shift moeten de portofoons schoon overgegeven worden aan de volgende shift of schoon terug in de opladers gezet worden. 
  • De prik en optrek tafels dienen regelmatig met een groene doek met alcohol 70% schoongemaakt te worden. . De alcohol dient op de doek gespoten te worden en niet top de tafel. De doek na gebruik weggooien en niet opnieuw gebruiken! 
  • Pas handhygiëne toe voor het opzetten en na het afzetten van het Mondneus masker.
  • Raak het masker alleen bij de elastieken aan. Tijdens het dragen raak je het masker zo weinig mogelijk aan. 
  • Bril goed ontsmetten voor de dienst en na de pauze momenten 

 Handhygiëne 

  •  Zorg dat de vingernagels kortgeknipt en schoon zijn. 
    • Motivatie: nagels langer dan 2 mm (wit gedeelte aan top van de nagel) worden vaker geassocieerd met dragerschap van Staphylococcus aureus.  
  • Draag geen nagellak aan de vingernagels.  
    • Motivatie: nagellak heeft een negatief effect op de effectiviteit van de handhygiëne 
  • Draag geen (gel)kunstnagels aan de vingernagels. 
    • Motivatie: medewerkers die kunstnagels dragen, hebben vaker en meer (pathogene, ziekmakende) micro-organismen op de handen dan medewerkers zonder kunstnagels, zowel voor als na het uitvoeren van handhygiëne . Meerdere uitbraken van zorginfecties zijn toegeschreven aan het dragen van kunstnagels.  
  • Draag geen sieraden/accessoires aan handen en onderarmen zoals ringen, armbanden, polshorloges, piercings en braces.  
    • Motivatie: er zijn meer (pathogene) micro-organismen aanwezig op handen/onderarmen met sieraden dan op handen/onderarmen zonder sieraden. Na het afdoen van een horloge vindt alsnog verplaatsing van micro[1]organismen plaats.  

Met handhygiëne wordt bedoeld: handen wassen met water en zeep of desinfecteren met handalcohol.  Het is niet nodig om voor elke afzonderlijke vaccinatie handhygiëne toe te passen, maar wel op de volgende momenten:  

  • voor aanvang van de vaccinaties
  • na pauzemomenten;
  • tussen 3 tot 4 vaccinatiemomenten;
  • na hoesten, niezen en neus snuiten;
  • na toiletbezoek;
  • voor en na het eten en drinken; 
  • na contact met lichaamsvloeistoffen of uitscheidingsproducten; 
  • bij zichtbaar vuil;
  • voor de optrekkers geld dat ze voor elke nieuw op te trekken flacon hun handen desinfecteren met handalcohol. 

Heb jij problemen met het portaal, dan kan je met Unique contact opnemen. Heb jij problemen met jouw laptop, headset of GGD account, dan neem je contact op met de ICT van de GGD via helpdesk@ggdru.nl of 030-2099600.

Accounts

Op basis van jouw afdeling krijg je toegang tot een aantal systemen. Mocht je over de systemen vragen hebben dan vindt je hieronder bij wie je moet zijn.

SharePoint - helpdesk@ggdru.nl
Appical applicatiebeheercoronabedrijf@ggdru.nl
CoronIT/Topicus (geen account) - applicatiebeheercoronabedrijf@ggdru.nl
CoronIT/Topicus (problemen) - servicedesk-coronit@ggdghor.nl of 085 064 5929

Ben jij al werkzaam bij GGDrU maar toe aan een volgende stap? Wekelijks sturen wij interne vacatures uit, waar jij als medewerker van GGDrU als eerste op kunt solliciteren. Je kunt replyen op onze mail en je cv en een motivatiebrief meesturen. Sollicitaties mogen gemaild worden naar internevacatures.ggdru@unique.nl. Via deze mailbox worden enkel alle vragen en sollicitaties rondom interne vacatures behandeld. Alle overige vragen gaan via ggdru@unique.nl. We willen je vragen om hier rekening mee te houden. Alvast bedankt en hopelijk tot snel!
Pensioen bouw je op bij StiPP. StiPP heeft 2 regelingen: basis- en plusregeling. Je start met opbouwen in de basisregeling nadat je 26 weken bij Unique hebt gewerkt. In de eerste 26 weken bouw je dus geen pensioen op. Vervolgens bouw je maximaal 52 weken pensioen op in de basisregeling. Heb je 52 weken pensioen opgebouwd in de basisregeling? Dan ga je automatisch naar de plusregeling. Kijk op www.stippensioen.nl voor meer informatie.

Contactgegevens Unique

ggdru@unique.nl | 030 293 9070
wervingggdru@unique.nl

Wij zijn telefonisch bereikbaar op maandag t/m vrijdag tussen 8.00 & 17.30 uur.
Buiten dit tijdsbestek kun je ons e-mailen.

Functies GGD
Team Unique GGdrU