Gefeliciteerd met je nieuwe baan!

Binnenkort ga jij starten als Bron- en contactonderzoeker bij SOS International & de GGD. Jij draagt je steentje bij aan het bestrijden van het virus! Om goed voorbereid van start te gaan hebben wij alles nog eens op een rijtje gezet. Lees alles goed door zodat je niet voor verrassingen komt te staan en een goede start tegemoet gaat. Heel veel plezier en succes tijdens dit uitdagende project. 

SOS International
Ga naar de veelgestelde vragen

Dit ga je doen

Indien iemand positief getest is, en dus besmet is met corona, neem jij contact op met deze persoon. Er moet worden gekeken waar hij/zij de besmetting heeft opgelopen, met wie hij/zij in contact is geweest en wat voor contact dat is geweest. Aan de hand hiervan wordt er ingeschat hoe groot het risico is en wat de maatregelen zijn die genomen moeten worden voor deze persoon. Je legt uit dat ze thuis moeten blijven om nieuwe besmettingen te voorkomen en dat ze zich moeten laten testen als ze klachten krijgen.

Hierin is het belangrijk dat je diegene kan geruststellen, maar wel duidelijk kan informeren over de vervolgmaatregelen. Veel mensen zullen waarschijnlijk overvallen worden met jouw belletje, dus hier moet je rekening mee houden. Vervolgens herhaal je dit proces bij alle personen die in aanraking zijn geweest met deze persoon. 

 

Na afloop van de training

  • Kun je contacten op een juiste manier indelen in bestaande categorieën;
  • Kun je de leefregels voor huisgenoten, nauwe contacten en overige (niet nauwe) contacten grofweg benoemen en weet je de exacte leefregels te vinden op de RIVMwebsite;
  • Kun je samen met de patiënt een plan van aanpak maken voor het opvolgen van de leefregels;
  • Kun je de consequenties van het negeren van leefregels op het niveau van de omgeving van de patiënt en de populatie benoemen;
  • Ben je alert op signalen van een weigerende houding ten aanzien van het opvolgen van leefregels;
  • Ben je alert op situaties waarin kwetsbare personen betrokken zijn, complexiteit of twijfel een rol speelt;
  • Ken je jouw eigen rol en grenzen binnen bron- en contactonderzoek;
  • Ken je het werkproces van de terugkoppeling met de coach of verpleegkundige.

Voorbereiding

E-learning

Om jou alvast wegwijs te maken hebben wij een e-learning voor jou. In deze link staat alles over het bron- en contactonderzoek bij COVID-19. Onder de knop bij- en nascholing vind je alles terug over de verschillende e-learnings die hierop worden aangeboden. Daarnaast bieden wij vanuit Unique ook diverse trainingen. Die kun je terugvinden in jouw Unique portal onder het kopje opleiding (GoodHabitz). Goed om te weten dat je hier pas in kunt wanneer al je contractuele aspecten geregeld zijn. Deze moet afgerond zijn voor de start van de training.  

Protocol en leefregels BCO

Het RIVM heeft een algemene richtlijn voor COVID-19. In deze richtlijn is een protocol bron- en contactonderzoek opgenomen en dat protocol is uitgewerkt in een verpleegkundig stappenplan voor het contactonderzoek. Lees het 'Protocol Bron- en Contactonderzoek'. Lees op dezelfde website van het RIVM de leefregels en informatiebrieven voor de verschillende doelgroepen. Hier staan linkjes naar informatiebrieven. Probeer voor jezelf duidelijk te krijgen in welke
situatie welke brief van toepassing is. 

Overige informatie

  • Je wordt opgeroepen door team SOS van Unique voor de start van de training (te bereiken via sos@unique.nl of 030-2324303). 
  • Wanneer jij de planning ontvangt vanuit Unique kun je daadwerkelijk starten.
  • Voordat je start wordt er minimaal van je verwacht dat je de e-learning hebt afgerond, alle administratie op orde is en de VOG is aangevraagd. 

Om de functie goed uit te voeren ben je..

  • empathisch en kan je goed luisteren.
  • hbo gediplomeerd (zo niet, dan heb je medische werkervaring).
  • nauwkeurig, je moet voorzichtig omgaan met de gegevens.
  • heb je een eigen laptop (Windows 10) en oordopjes of een headphone met microfoon. 
Ga naar de veelgestelde vragen

Bron- en contactonderzoek

Belangrijk om te weten!

csm_Ipad_laptop_bril_stethoscoop_tafel-1000_9d2acb4f72

Bring your own device!

Je gaat met een grote groep deze uitdaging aan. Na het inwerktraject gaan jij en je nieuwe collega's daarom thuiswerken. Het is helaas niet mogelijk om apparatuur van SOS International te verkrijgen. Daarom is het van belang dat jij verantwoordelijk bent voor je eigen thuiswerkplek. Denk hierbij aan een laptop, goede internetverbinding, een headset en verantwoorde werkomgeving. 

Het is niet mogelijk om een beeldscherm te lenen of te krijgen vanuit de werkgever. Je kan met alle soorten laptops in de systemen van de werkgever. 

 

 

Agenda

Planning & werktijden

SOS is een onderdeel van CED. Hierdoor zie je op de plaatsingsdocumentatie beide organisatienamen. Momenteel hebben we bijna alle contracten uitgestuurd voor medewerkers die de komende week gaan starten. Je krijgt rechtstreeks de planning van SOS. De 1e paar dagen training op locatie en daarna vanuit huis. De openingstijden zijn van 08:00 uur tot 20:00 uur, 7 dagen per week. Tussen deze tijden kan jij worden ingepland. 

Adminsitratie

Administratie

ID-Checker Als het goed is heb je de beveiligde link (Secure Link) ontvangen en je paspoort of ID-kaart voor ons in te scannen. De controle op de juiste gegevens kan vanwege weekendsluiting morgen plaatsvinden in het systeem. Indien we de juiste gegevens niet hebben berichten wij je zo snel mogelijk.  

VOG Voor jouw opdracht bij CED is het nodig dat je een VOG aanvraagt. Vanuit Unique starten we deze aanvraag. Je krijgt zodra wij de aanvraag hebben gestart een mail van Dienst Justis en dient de aanvraag te bevestigen. We vragen je om de kosten van de VOG (€ 33,85) voor te schieten. Zodra je de VOG hebt ontvangen, kan je dit uploaden in je Unique portaal (MijnUnique). Vervolgens kun je de kosten van de VOG declareren in het portaal.

 

MIJN UNIQUE

MijnUnique (portaal) is de digitale omgeving waar je:

  • Gewerkte uren kan indienen
  • Loonstroken kan inzien;
  • Verlofuren kan aanvragen;
  • Declaraties kan indienen (OV kosten/VOG kosten/km vergoeding).
  • Verschillende handleidingen kan vinden over bovenstaande handelingen

Voor de training worden of Km vergoeding of OV kosten vergoedt. Dit kan je declareren via het portaal.
De uren en declaraties worden goedgekeurd door je leidinggevende. LET OP: je bent zelf verantwoordelijk dat de uren ook op tijd worden goedgekeurd. 

Protocollen en leefregels

Ben je ziek?

Wanneer je ziek bent, dien je je persoonlijk ziek te melden bij Unique (dit doe je telefonisch). Tevens meld je je ziek bij je jouw leidinggevende van CED. Het is belangrijk dat je jezelf vóór 9.00 uur bij ons ziek meldt, zodat wij dit tijdig kunnen registreren in ons systeem. Je dient je zelf ziek te melden, het is niet de bedoeling dat iemand anders jou ziek meldt bij ons, tenzij daarvoor goede redenen zijn. 

Onze verzuimafdeling Acture neemt vervolgens contact met je op zodat zij je kunnen begeleiden tijdens het ziekteverzuim. 

Weer beter?

Zodra je beter bent, uiterlijk op de dag van je herstel, dien je dit te melden bij Unique vóór 09.00 uur en bij je leidinggevende van CED.

thuiswerken

Corona-maatregelen bij CED

Als onderdeel van CED hanteert SOS International dezelfde maatregelen. Om goed voorbereid en gezond aan het werk te blijven verzoeken we je deze maatregelen goed door te lezen indien jij op een van de kantoren van SOS International langskomt. Download de richtlijnen hier

Tips voor thuiswerken

We werken veel thuis, dit is goed voor de gezondheid en het mileu, maar kan ook zorgen voor andere fysieke of mentale klachten. Om verantwoord thuis te werken hebben wij een pagina opgericht die jou tips en inspiratie geeft op het gebied van thuiswerken. Lees meer over de pagina hier.

 

Ga naar de veelgestelde vragen

Over CED

CED is momenteel de koploper in de markt van de schadebehandeling. Ze zijn de dienstverlener achter veel verzekeraars, vastgoedbeheerders, woningbouwcorporaties, zorgverleners en overheden. CED heeft ongeveer 1500 medewerkers verspreid over 14 Europese landen. CED helpt klanten bij alle mogelijke gebeurtenissen rond bezit, mobiliteit en vitaliteit. Dat kan een taxatie zijn van een bedrijfspand voor een verzekering, maar ook acute en adequate hulp bij een kapotte auto, onderzoek naar de oorzaak, omvang of toedracht van een brandschade of effectieve begeleiding bij herstel en re-integratie na letsel. Dit alles van preventie, noodhulpverlening, schadebehandeling tot aan herstel. CED bestaat uit 3 domeinen; Property, Mobility en Vitality. 

Naar de website van CED

Over SOS International

SOS International is een onderdeel van CED. Zij zijn de grootste onafhankelijke alarmcentrale van Nederland. De hulpverleners zijn 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar om mensen te helpen bij onvoorziene situaties. Denk aan een afgebroken sleutel in het slot, ziekte of letsel in het buitenland en pech of schade onderweg. SOS International zorgt voor de juiste hulp, zowel in Nederland als ver daarbuiten.

Naar de website van SOS International

Frequently Asked Questions

Hieronder antwoord op de meest gestelde vragen. Mocht je iets hier in missen, dan vernemen we het graag.


Planning

Hoe wordt de planning gemaakt?
We beseffen dat er veel vragen en onduidelijkheden zijn over dit onderwerp, maar we willen jullie graag meenemen in hoe dit eruit gaat zien.

bco-planning@ced.nl neemt contact met je op en vraagt je je beschikbaarheid door te geven. Op basis van je beschikbaarheid word je ingepland.

Het roosteren

Er zijn voor medewerkers van Unique twee roosterfases. 

Fase 1: de periode van training tot en met het behalen van het certificaat. Gedurende deze periode krijg je je roosters van Unique; deze worden afgestemd met de planning van SOS.
 
Fase 2: vanaf daadwerkelijke inzet worden de roosters gemaakt door SOS. Bij SOS wordt er momenteel een roosterprogramma ingericht om dit voor elkaar te krijgen; informatie over het proces daarvoor volgt komende week. In de tussentijd vragen we jou om alvast in bijgevoegde Excel voor de komende vier weken in te vullen wanneer je wilt werken en voor hoeveel uur per week je bent aangenomen. Let op: je geeft hier geen beschikbaarheid op, maar de daadwerkelijke diensten die je wilt werken! Met nog andere woorden:
 
Dit verwerken we dan tot een rooster waardoor jij duidelijkheid hebt over je ureninzet en wij ook goede informatie hebben over de bezetting door de week heen. Let op: voor de GGD’s in Rotterdam, Haaglanden en Midden-Gelderland hanteren we vooralsnog de openingstijden van de GGD’s zelf. Rooster je jezelf voor een dienst buiten deze openingstijden, dan betekent dat automatisch dat je op Landelijk wordt ingezet.
 
Na het eerste rooster van vier weken gaan we in een wekelijkse cyclus roosteren. Dat betekent dat we op, bijvoorbeeld, 24 juli opnieuw gaan vragen om je te draaien diensten in de week van 3 augustus, en zo voorts.
 
Wat betekent dit voor jou
 
Concreet betekent dit niet dat er gesleuteld wordt aan de uren waarvoor jij bent aangenomen. Het aantal uren wat is afgesproken zullen we roosteren, en die worden dan ook uitbetaald. Wel betekent dit voor fase 2 dat je niet alle uren waarvoor je geroosterd wordt ook daadwerkelijk hoeft te bellen. We gaan een onderscheid maken in actieve en niet-actieve diensten. Alle diensten zijn in principe niet-actief, tenzij je bericht krijgt dat je dienst actief wordt. Dit bericht krijg je twee werkdagen voordat de dienst daadwerkelijk ingaat. Heb je een niet-actieve dienst? Zorg dan wel dat je bereikbaar en niet te ver (max 45 min) van huis bent, want je kunt tijdens je dienst nog steeds gebeld worden om bij te springen. 
 
Communicatie
 
Fase 1: Voor vragen omtrent je training, je trainingsrooster, verloning etcetera kun je je richten tot Unique.
Fase 2: Voor alle roosterzaken vanaf je certificering kun je vanaf nu mailen met bco-planning@sosinternational.nl

 

Contractvorm

Wat moet ik weten over mijn contract?
  • Het contract is een uitzendovereenkomst met een oproepclausule. 
  • We hebben momenteel alle contracten al aangemaakt, zodat je gelijk kunt starten wanneer je opgeroepen wordt. Betreft een flexibel contract zonder een einddatum. 
  • Je opzegtermijn is 4 dagen.
  • Wanneer je ziek bent wordt het contract beëindigd, wanneer je weer beter bent ontvang je een nieuw contract. 
  • Indien er wijzigingen in het rooster worden aangebracht heb je recht op alle ingeplande en gewijzigde uren. Dit geldt als de aanpassingen binnen 4 dagen vóór aanvang van de gewijzigde dag. Voorbeeld: Stel je staat vrijdag voor 8:00 tot 14:00 uur op de planning. Op woensdag voert de planning een aanpassing door; namelijk van 9:00 tot 15:00 uur. Je hebt dan recht op betaling van 8:00 tot 15:00 uur. 

Uren indienen

Hoe moet ik mijn uren indienen?
De uren dien je in via het portaal. De handleiding vind je bij het knopje “uren indienen”.

Hoeveel uren mag ik indienen? 
In de trainingsweek declareer je de werkelijk gewerkte uren (trainingsuren online en fysiek). Daarna blijf je geef je de beschikbaarheid aan via BCO planning op basis van jou contracturen. 

Wanneer krijg ik betaald?
Unique verwerkt de uren op wekelijkse basis of 4-wekelijkse basis. De betaling vindt plaats op donderdag, vrijdag heb je het op je rekening bij een wekelijkse verloning.

Kan ik mijn betaalmoment wijzigen van wekelijks naar 4-wekelijks of andersom? 

Ja, dat kan. Stuur ons dan even een mail (SOS@unique.nl) met je verzoek, dan kunnen wij dat voor jou aanpassen.

Overwerk en onregelmatigheid vergoedingen
Er is sprake van overwerk wanneer je meer uren werkt dan 40 uur per week. Overwerk volgt aansluitend op je normale werkuren. Werk je korter dan een kwartier over dan wordt dit niet als overwerk gezien.
Je krijgt extra betaald in geval van overwerk indien OT (140%): je overwerkt op verzoek van je manager op werkdagen (meer dan het afgesproken aantal uren per week en minstens 15 minuten).
Houdt er rekening mee dat je meer belasting betaald over deze uren. Werk je een extra uur over maar niet volgens de regels zoals hierboven genoemd, dan wordt dit uur als 100% verwerkt en aan je uitbetaald.

De onregelmatigheidstoeslag worden als volgt toegepast.

Ma t/m Vrij 19.00 uur -23.00 uur 120%
Zaterdag 7.00 uur - 23.00 uur 130%
Zondag 7.00 uur - 23.00 uur 145%
Ma t/m Zo 23.00 uur - 7.00 uur 150%
Feestdagen 7.00 uur tot 23.00 uur 150%


Declaraties

Welke declaratie mag ik indienen/wat wordt vergoed?
  • OV kosten (via persoonlijke OV chipkaart), ook voor je trainingsdagen op locatie.
  • Kilometerkosten; 0,11 ct per km postcode naar postcode.
  • VOG wordt vergoed; € 33,85.

VOG
Voor jouw opdracht bij CED is het nodig dat je een VOG aanvraagt. Vanuit Unique starten we deze aanvraag. Je krijgt zodra wij de aanvraag hebben gestart een mail van Dienst Justis en dient de aanvraag te bevestigen. We vragen je om de kosten van de VOG (€ 33,85) voor te schieten. Zodra je de VOG hebt ontvangen, kan je dit uploaden in je Unique portaal (MijnUnique). Vervolgens kun je de kosten van de VOG declareren in het portaal. Je kan je declaratie terug verwachten bij de eerst volgende betaling, wanneer het hebt ingediend in het portaal én het is goedgekeurd.

Wat wordt NIET vergoed?
  • Parkeerkosten
  • Vergoedingen voor eventuele aanschaf van headset/muis/laptop of andere accessoires. 

Hoe kan ik declaraties indienen?
Dit mag je in het portaal declareren via “mijnbaan”, declaratie indienen.


Overig

Own device
De voorwaarden voor de betreffende functie is werken met je eigen hardware en hulpmiddelen. Er is geen vergoeding hiervoor beschikbaar.

Thuiswerken
De oorspronkelijke functie betreft thuiswerken. Dat is nog steeds de intentie. Maar er zijn nog enkele IT uitdagingen die het nog niet mogelijk maken.