ING logo

Werken bij het hoofdkantoor van ING

Welkom op de pagina ING Amsterdam. Hier kun je alle informatie vinden over de vacatures bij ING Amsterdam. In Amsterdam staat het hoofdkantoor van ING en hier zijn diverse afdelingen waar er verschillende functies op hbo en wo niveau worden aangeboden. Naast hbo en wo niveau dien je voor enkele functies ook in het bezit te zijn van een Wft. Dit verschilt echter per afdeling.


De functies die aangeboden worden op het hoofdkantoor van ING variëren van administratieve functies, telefonische functies, combinatie functies tot aan ondersteunende functies. De functies zijn voor een langere periode en ter uitbreiding van het team of de afdeling. Zowel recent afgestudeerden, starters, young professionals en meer ervaren kandidaten komen in aanmerking voor deze functies. 

Werken op projectbasis
Het hoofdkantoor van ING in Amsterdam heeft ook verschillende afdelingen waarbij er op projectbasis wordt gewerkt. Dit zijn tijdelijke projecten waarbij de tijdsduur van een opdracht enkele maanden duurt. Hierna zal de opdracht automatisch worden beëindigd. Zo zijn o.a. de afdeling Business Support Data Collection en Standaard bankverklaringen afdelingen waarbij je op projectbasis kunt worden ingezet. 

 

Onze vacatures

Lees meer

Met je team bepaal je welke ambities je wilt behalen. Dagelijks word er met elkaar afgestemd hoe dat bereikt gaat worden. ING bepaald op welke afdeling je terecht komt. Op basis van jou ambities en competenties kom je te werken in een bepaald team. Wanneer je begint is er een 3 weken durende onboarding, waarin je alles leert over ING, de principes, werkwijze en je nieuwe functie. In de eerste paar weken zal je vooral ingedeeld worden op het onderdeel Call. Zodat je feeling krijgt met de type vragen die binnenkomen. Wanneer je eenmaal gestart bent kan je deelnemen aan verschillende trainingen en coaching die aansluiten bij jouw persoonlijke ontwikkelwensen. Tevens bieden ze 2 keer per jaar de mogelijkheid tot doorgroeien binnen ING middels het Belegging Career + programma. Via dit programma kan je uiteindelijk een stap richting Customer Journey Expert of beleggingsadviseur worden.

 

Lees meer

Met je team ben je ervoor verantwoordelijk dat klantverzoeken van A tot en met Z en meer dan voortreffelijk worden afgehandeld. Omdat het team zelfsturend is, bepaal je telkens met elkaar hoe de werkzaamheden onderling precies worden verdeeld. Dit geeft je veel zelfstandigheid, vrijheid en afwisseling in je functie.

Bovendien leer je zo in de dagelijkse praktijk alle specifieke diensten en producten kennen die ING aanbiedt aan haar grootzakelijke klanten. Daarnaast heb je een belangrijke rol in het continu verbeteren van de dienstverlening aan klanten en het continu verbeteren van je team. Je komt dan ook uit jezelf met verbetervoorstellen die leiden tot voordelen voor de klant of voor je eigen afdeling.

Lees meer

Het is dan ook belangrijk dat je je commerciële vaardigheden in kunt en durft te zetten, wanneer er een (nieuwe) aanvraag binnenkomt.

Beheer
De circle beheer is de contact hub. Hier zul je in direct contact staan met de klanten van de bank. Zij kunnen telefonisch, via chat of video vragen stellen. Aan jou de taak om deze klanten zo goed mogelijk te woord te staan. Het is hierbij zeer belangrijk dat je service gericht bent, goede communicatieve vaardigheden hebt, klantvriendelijk bent en ervan houdt om anderen te helpen.

Agile way of working

Agile werken is voornamelijk een mindset: het draait om samenwerking, om constante verbetering en ontwikkeling, om waarde toevoegen en om flexibel leren omgaan met veranderingen. Binnen ING zijn er verschillende manieren om dat toe te passen. ING streeft ernaar om sneller op de behoeftes van onze klanten in te spelen en om onze producten en diensten doorlopend te verbeteren. We werken in een digitale wereld die snel verandert; klanten hebben geen tijd om zes maanden te wachten tot er eens iets klaar is.

Agile werken betekent ook dat teams het heft in eigen handen nemen. Het is aan hen om te beslissen wat prioriteit heeft, hoe ze resultaat boeken en hoe ze willen werken. Sommige teams gebruiken Post-Its om de voortgang inzichtelijk te maken, anderen hebben liever digitale schema's. Hoe dan ook komen ze iedere dag samen om te bespreken hoe het ervoor staat. Waar zijn we in het proces, wat is de volgende stap? Iedereen praat de hele tijd met elkaar: wat hebben ze gisteren gedaan, wat staat er voor vandaag op de planning, waar lopen ze tegenaan? Het is daardoor heel levendig op de werkvloer.

Lees meer

Hoe ziet mijn dag eruit?

  • Elke dag word er met een dagstart bepaalt welke taken er afgerond moeten zijn en door wie wat word gedaan. Hoeveelheid werk kan per dag verschillen hierdoor moet je ook flexibel ingesteld zijn.
  • Je hebt contact met pensioenfondsen en deurwaarders vanuit payroll of loonbeslag of derde partijen zoals bedrijfsfitness etc.
  • Je bent verantwoordelijk voor het delen en borgen van kennis en vaardigheden ook aan IBM zijde.
  • Je werkt agile dus zelfsturend, je bespreekt met je team de performance, je signaleert verbetermogelijkheden en maakt dit kenbaar in de keten en helpt dit implementeren, je leer van en met elkaar.
  • Je signaleert van veel voorkomende vragen en hier een oplossing voor bedenken.
Lees meer

 Je bent daarom rechtstreeks in contact met de klanten en collega’s van ING. Alle verzoeken worden van end-to- end afgehandeld. De taakverdeling kan elke dag wel verschillen. Elke dag vind er een dagstart plaats om 09.30.

  • Je streeft naar hoge klanttevredenheid, korte doorlooptijden van processen, zo veel mogelijk first time right
  • Je registreert verzoeken, issues, incidenten en verstoringen en je bewaakt de voortgang van de afhandeling
  • Je bent verantwoordelijk voor het verwerken, vastleggen en uitbetalen van de lease aanvragen, de operationele afhandeling van de leasecontracten en het preventief beheer
  • Je voert op correcte wijze de afspraken uit die met de klant, Adviseur zakelijk gemaakt zijn en je informeert de klant proactief over de voortgang
  • Je bent telefonisch sterk en handelt het klantcontact zoveel mogelijk zelfstandig af. Je bent ook goed in staat om in te schatten wanneer het nodig is om met andere collega’s te schakelen.
Lees meer

Wie ben jij?

  • Je beschikt over de volgende vaardigheden; in staat hoofd- en bijzakenvan elkaar te onderscheiden, prioriteiten te stellen, probleemanalyses en oordeelsvorming, in staat mensen met elkaar te verbinden en kan op verschillende niveaus communiceren. Je bent communicatief sterk en beschikt over overtuigingskracht om de ander mee te krijgen en het doel te bereiken.
  • Naast diepgaande vakinhoudelijke kennis beschik jij over een bovengemiddeld competentieniveau (Probleemanalyse & oordeelsvorming, Overtuigingskracht)
  • Je neemt verantwoordelijkheid voor de dagelijkse business. Signaleert proactief signalen en problemen. Je bent in staat klant en bankbelang op de juiste wijze af te wegen en hierin beslissingen te nemen/anticiperen. Je draagt verbetervoorstellen aan implementeert deze
  • Je neemt verantwoordelijkheid voor het opsporen, uitwerken en doorvoeren van verbeteringen, binnen het eigen werkdomein en over het geheel (ketenbreed). Jij hebt hierin een voorbeeldfunctie en stimuleert anderen
  • Je monitort de voortgang en beoordeelt wanneer van de procedure kan worden afgeweken of komt met alternatieven. Escaleert indien nodig.
  • Je bent proactief in het aandragen van verbeteringen richting stakeholders waarmee samen wordt gewerkt.

Al werkzaam bij het hoofdkantoor van ING?

Leuk dat je bij ons komt werken of al werkt. Je hebt de selectieprocedure doorstaan en bent nu officieel part of the team! Mocht je meer informatie willen over jouw dienstverband? Neem dan contact met jouw contactpersoon Kimberly Martis.

Wij staan voor je klaar!

Heb je vragen? Wij van Unique staan voor je klaar!

Jouw contactpersoon

Kimberly Martis (ING Hoofdkantoor)
Email: kmartis@unique.nl
Telefoon: +31 (0) 683214252 | +31 (0) 88 8379939 

Unique Banking & Insurance 
Paalbergweg 2-4, 1105 AG Amsterdam