Unique ervaringen. Linda werkt bij ABN AMRO

Al op de eerste werkdag voelde ik het groen en geel van ABN AMRO. Daarna was geen dag hetzelfde.

Linda werkt al 2,5 jaar via Unique bij ABN Amro. Als Adviseur Dagelijkse Bankzaken luistert ze naar het verhaal van haar klanten, zodat ze steeds gepast advies kan geven. Linda is heel blij met haar baan en heeft vertrouwen in haar toekomst binnen de bank. We spraken Linda december 2017 over haar werk.

Klanten voelen zich welkom

Linda en haar team zijn het visitekaartje van ABN AMRO op het Zuidplein in Rotterdam. Ze spreekt klanten die de bank bezoeken en geeft advies. Zo staat zij de klant bij in diverse belangrijke fases in het leven, zoals het openen van een gezamenlijke rekening als je gaat samenwonen, het meedenken over jouw verzekeringspakket wanneer en gezinsuitbreiding is of de wens naar een stukje financiering voor een huwelijk. Het ultieme doel van Linda? Alle klanten van ABN AMRO zijn ambassadeur. Mensen met verschillende achtergronden en diverse verhalen. Kenmerkend voor de werkplek van Linda is de ‘high traffic’, met gemiddeld 120 bezoekers per dag, die soms al wachten totdat de deur ’s ochtends opengaat.

Aanjager digitalisering

Maar voordat de bank open gaat delen Linda en haar collega’s positieve zaken om de dag vol energie te beginnen. In haar team is Linda specialist digitalisering. Ze vertelt klanten en collega’s over nieuwe ontwikkelingen. Een voorbeeld is de workshop internetbankieren. In de hal van de bank staat een enorme IPhone waarmee klanten donderdagavond 30 november het internetbankieren onder de knie konden krijgen. De workshop was een idee van Linda:

Klanten zijn blij met dat stukje extra aandacht. Bovendien stimuleert ABN AMRO ieder leuk initiatief. Zo wordt een klant ambassadeur. Aan de buitenkant verschillen banken misschien niet zoveel, als personeel maken wij HET verschil.

Voor bijvoorbeeld vragen over hypotheken verwijst Linda klanten door naar haar collega’s. Ze maken dan een afspraak, maar het is ook mogelijk om via de webcam direct advies te krijgen, en “daar ben ik trots op, want we zijn er al ver mee.” Samen met de klant logt Linda in. Op kantoor, maar met de webcam kunnen klanten ook vanuit huis vragen stellen over bankzaken. Weer een voorbeeld van digitalisering!

Hotel wordt bank, via Unique

Drie jaar geleden werkte Linda bij een hotel in Rotterdam, maar ze voelde zich er “niet als een vis in het water.” En toen zag ze de vacature van Unique Banking & Insurance. Ze solliciteerde en ging binnen een paar dagen op gesprek. Het klikte meteen! “Ik dacht, Unique heeft een goed beeld van me. Hospitality was belangrijk in de baan, fijn dat Unique meteen zag dat ik dat in me heb!” Unique hielp bij de voorbereiding op het gesprek bij ABN AMRO en daarna ging het balletje snel rollen. Er volgde een onboarding van drie dagen bij ABN AMRO, waar Linda “meteen groen en geel werd gespoten.” En ze haalde haar WFT-certificaten, op kosten van Unique en ABN AMRO. Want om als klantadviseur te kunnen werken heb je die certificaten direct nodig.

Tijdens haar werk blijft Linda doorleren, met iedere maand een toets over belangrijke (wets)wijzigingen. Opfriscursussen voor haar WFT-certificaten en wie weet nieuwe opleidingen. Want regelmatig spreekt ze haar mentor over vervolgstappen: Linda wil carrière maken bij ABN AMRO, met sinds januari 2018 een contract!

Zoek in ons uitgebreide vacature-aanbod

Bekijk deze topvacatures

2224 vacatures