7-2-2021

Van stagiair naar directeur, Pascal vertelt over zijn loopbaan bij Unique

Van stagiair naar directeur bij Unique

Pascal, hoe ziet jouw loopbaan bij Unique eruit?

Ik ben in september 2012 begonnen bij destijds Unique Callstaff in Den Bosch & Arnhem, de voorloper van de huidige specialisatie in Klant Contact: Unique Customer Care. Gestart als stagiaire, vanuit mijn opleiding Bedrijfskunde. Zowel mijn 3e jaars stage als mijn 4e jaars afstudeerstage heb ik hier gedaan. Eigenlijk heb ik alle stappen wel doorlopen. Van fancy titels als “Student Headhunter” tijdens mij bijbaan, naar commercieel assistent, consultant, senior consultant, assistent manager, manager, senior manager, landelijk manager en dan nu per 1 januari in de rol van Unitmanager bij customer care.


Waar bestaat voor jou een gemiddelde werkdag uit?

Ik begin echt met koffie om op te starten. Liefst ergens buiten de deur, want dan ben ik er ook nog even ‘uit'. Begin van de week kijk ik natuurlijk altijd even naar de cijfers en prestaties die we met het team hebben geleverd afgelopen week. Vervolgens starten we op met de collega's van alle Customer Care teams verspreid over Leeuwarden, Amsterdam, Den Bosch en Arnhem. We bespreken wat er speelt bij onze klanten en flexkrachten en bespreken de planning van de dag. Natuurlijk lachen we veel, delen we onze weekendervaringen en maken we er een feestje van.

Daarna is het tijd voor afspraken met nieuwe klanten om de propositie te bespreken, afspraken bij bestaande klanten om processen te optimaliseren en om onze huidige dienstverlening beter te maken. Wekelijks is er ruimte voor een moment om te sparren met mijn leidinggevende én 1 keer in de 2 weken lopen we samen met de Finance verantwoordelijke door de prestaties van afgelopen weken en kijken we vooruit.

"Ik start elke dag op met een koffietje en radio FunX in de auto."

Mijn dagen zijn vaak helemaal vol met afspraken, waarbij we ook veel via Teams doen. Alles wat ik doe draait om de mensen om mij heen, onze klanten en flexkrachten. Ik vind de reistijd van en naar mijn werk dan ook heerlijk. Opstarten met een koffietje in de auto, waarbij radio FunX door de speakers knalt, is voor mij een goed begin en einde van de dag.

Kun je een voorbeeld geven van een recent succes met je team?

Jazeker! Want ondanks de toenemende, grote vraag in de markt blijven we dagelijks kijken naar de kwaliteit van onze dienstverlening. Vanuit daar zijn we iedere dag in staat om te verbeteren. En daardoor zijn wij met ons team in staat om bij grote, groeien klanten, de meeste starters te leveren. We denken mee met de wensen en verwachtingen van onze klanten, zodat zij EN wij elke dag beter worden.

Wanneer we bijvoorbeeld zien dat één van onze klanten geen ‘employer of choice' meer is in de regio, dus dat we zien dat die klant minder aantrekkelijk is dan andere bedrijven, dan maken wij inzichtelijk waarop de klant het wint en verliest ten opzichte van andere bedrijven. Met onze expertise zorgen we er voor dat die klant weer de aantrekkelijkste wordt in de markt. Daarmee laten we écht zien dat we de HR partner zijn en dat we het ook leuk vinden om te doen! Plezier in het werk, lachen en het beste uit ons zelf te halen.

En hoe vier je deze successen met je team?

Nou, elke vrijdag is in Arnhem de markt. Dan gaan we met het team een rondje lopen en wat lekkers halen en daarna gezellig met z'n allen al het lekkers opeten. Witbiertjes en wijntjes op het terras horen er bij mooi weer ook zeker bij!

"Successen worden nog leuker wanneer je ze samen behaalt!"

Je moet weten dat onze strategie van werken, met het hele team is bedacht. Iedereen is heel blij met de nieuwe richting die we zijn ingeslagen met Customer Care en alle expertises die op deze manier voor de volle 100% worden ingezet. En het is belangrijk dat iedereen happy is! Want dat straal je uit naar klanten, kandidaten en collega's en worden successen nog leuker, omdat je ze samen behaalt.

Welke ambities heb je nog binnen Unique?

Ik zou het heel tof vinden om mooie namen aan de unit willen verbinden. Een grote telecomprovider bijvoorbeeld, waarbij we alle functies van de klantcontactafdeling mogen leveren.

En dat we afstappen van het cv! Zodat we maatwerk kunnen bieden voor flexkrachten die een passie hebben voor klantcontact. Mensen die echt iemand anders willen helpen aan de telefoon. Dat we voor die mensen een passende opleiding hebben liggen en ervoor zorgen dat zij de baan krijgen die volledig bij hen past en de klant de kandidaat krijgt die hij/zij nodig heeft.

Vanuit die beweging komt automatisch het succes waarmee we onze collega's, klanten en flexkrachten happy maken en happy houden.

Waarin vind je dat Unique zich onderscheidt ten opzichte van andere bureaus?

Vooral het echt kijken naar talent en het voelen van de passie die kandidaten hebben voor klantcontact. Denk bijvoorbeeld aan zijn of haar telefoonstem, hoe reageer je daarop. Daarnaast zijn we nu een pilot aan het draaien om mensen te matchen op de cultuur van een bedrijf. Hierbij kijken we echt op een andere manier naar het talent. Dat is wel echt een innovatie van de nieuwe Customer Care unit.

En daarnaast zijn we naar klanten toe echt de expert op het gebied van klantcontact. Wij durven te zeggen: “klant, beweeg mee op basis van de data die wij verzamelen”. Dat is onze kracht en zorgt voor lange termijn successen en een betrouwbare relatie.

Wat vind je unieke pluspunten van Unique?

Sowieso het persoonlijke stuk. Je doet geen zaken met een cv of bedrijf, je werkt samen met mensen. Zowel bij klanten als binnen Unique. Iedereen kan ook zichzelf zijn en we durven anders te denken dan andere partijen.

"We doen geen zaken met een cv of bedrijf, dat maakt dit werk zo leuk."

Ook het ondernemerschap binnen Unique vind ik een pluspunt! Collega's durven creatieve oplossingen te vinden voor problemen. Unique biedt daar de ruimte voor. Dat is heel fijn. O en als laatste is het echt gaaf dat we zoveel expertise binnen ons bedrijf hebben! Kennis over de markt en hoe we daarop in kunnen spelen.

Unique bestaat dit jaar 50 jaar, hoe zou jij dit willen vieren?

Het getal 50 moet in elk geval overal en nergens terugkomen! Of het nou een sticker is of een vlag. En vooral ook vieren met alle collega's en onze flexkrachten en klanten dat we 50 jaar bestaan, want die mogen we zeker niet vergeten. Met leuke, unieke acties, waar iedereen iets leuks aan overhoudt.

Wat zou je willen zeggen tegen iemand die bij Unique wil komen werken?

Geloof in de kracht van je team. Unique heeft heel veel expertise in huis om jezelf te ontwikkelen. En daarnaast werken er heel veel leuke mensen, die elke dag happy hun werk doen. Zo kun je er samen een groot succes van maken en elke dag met plezier je werk doen!

Ook interessant om te lezen

Behoud door opleiden

Larissa Meijer is teamcoach klantrelaties bij ONVZ. Zij vertelt hoe de zorgverzekeraar flexmedewerkers van Unique opleidt tot medewerkers voor het Service Center.
23-3-2023

Een leven lang leren loont

Aandacht voor continu leren en ontwikkelen is essentieel en onmisbaar om als werkgever onweerstaanbaar te blijven. Opleidingsadviseur voor flexmedewerkers Demelza Baars van RGF Staffing geef...
23-3-2023