De veranderende wereld van klantenservice functies

"Een organisatie zonder toegewijde afdeling klantenservice is anno 2020 geen organisatie meer."

Goede klantenservice, wij kunnen er boeken over schrijven. Sinds het bestaan van Unique helpen wij klanten aan flexmedewerkers binnen deze branche. En die branche veranderd snel. Er is steeds meer sprake van banen waarbij het van belang is dat je een goede service biedt. Vele organisaties falen hier in, omdat werknemers falen in het ‘pleasen’ van klanten. Daarom is het belangrijk dat er een ‘customer-responsive’ cultuur ontstaat binnen organisaties. Klanten willen namelijk geholpen worden door vriendelijke, behulpzame en bekwame werknemers.

Niet alleen de banen komen steeds meer in aanraking met een stukje klantenservice. Dankzij social media en interactieve website van de organisaties zelf wordt alles blootgelegd als het gaat om klantenservice. Tevens kunnen klanten op verschillende manieren ‘service’ zoeken, en verwacht de klant ook een snel en adequaat antwoord. En mocht dit niet snel of adequaat genoeg gebeuren, dan laat de klant dit ook weten, daar kan je donder op zeggen.

Trends in klantenservice

Wanneer je als organisatie een chatbot aan het overwegen bent, doe het niet. De chatbot heeft zichzelf geperfectioneerd in de laatste jaren. Wanneer je in aanraking komt met online klantenservice, is de kans vrij groot dat je te maken krijgt met een chatbot. Er kan veel werk van een medewerker klantenservice worden overgenomen. Echter, uit de praktijk blijkt dat de vraag van een klant niet kan worden beantwoord en er alsnog een medewerker nodig is. Dit is frustrerend voor klanten omdat er bij de eerste poging om klantenservice te benaderen, de plank al volledig wordt misgeslagen. Bij poging twee zit de klant al in zijn of haar irritatie. Dit kan je voorkomen door direct paraat te staan voor de klant met een ervaren medewerker.
Behalve snelheid bepaalt ook de kwaliteit van informatie de ervaring van de klant. Wie wil er niet een 9+ service ontvangen als je belt over een vervelend probleem?! De werkgever van een klantenservice stelt steeds vaker service boven snelheid. Dit is natuurlijk prettig voor klant én werknemer. Hierin is het belangrijk dat jij als werknemer empathisch bent opgesteld; hanteer altijd de LSD techniek (Luisteren, Samenvatten, Doorvragen)! 
Veel klanten zullen online hun vraag stellen. Dit kan via de website van een organisatie of via een van de social media kanalen waar de organisatie in spé actief is.
Happy customer, happy employee! Dit is de slogan waar veel werkgevers zich tegenwoordig aan vasthouden. Alleen gemotiveerde en tevreden medewerkers kunnen zorgen voor tevreden klanten. Daarom is medewerker engagement essentieel. Wanneer de medewerker oprechte affiniteit heeft met het product of de dienstverlening gaan de gesprekken een stuk makkelijker en prettiger voor beide partijen! Het is aan de werkgever om een goede werkplek te faciliteren. Veel bedrijven organiseren daarom wekelijkse borrels, teamuitjes, trainingen of een vitalere werkplek. Dit alles zorgt voor een hogere motivatie onder werknemers, zo zien we dat graag!

 

 

 

 

 

We vertellen je graag meer!

Ga aan de slag bij een van deze topwerkgevers

Ervaringen binnen de klantenservice

Claudia is Teamleider bij AllSecur

Claudia over haar werk bij Allianz Direct

Claudia is Teamleider
"Alle neuzen staan dezelfde kant op: dat spreekt mij het meest aan bij AllSecur. Je voelt de energie door het gebouw heen suizen, iedereen wil graag en het ambitieniveau ligt hoog. De afwisseling zorgt ervoor dat geen dag hetzelfde is."
Ervaringen van Kevin bij AllSecur

Kevin over zijn werk bij Allianz Direct

Kevin is Desk Accountmanager
"Het leukste aan mijn functie is dat ik enorm veel variatie heb in mijn werk. Ik informeer en voorzie de klant van een verzekeringspakket op maat. De ene dag heb ik telefonisch contact met de klant, de andere dag houd ik mij bezig met administratieve taken."
tomas-over-werkenbij-dfz

Ervaringen van Tomas bij De Friesland Zorgverzekeraar

Tomas is coördinator outbound klantcontactkanalen
"De Friesland Zorgverzekeraar is een werkgever waar je jezelf kunt zijn, tussen vrolijke en nuchtere collega's. Dat ervaar ik van dag tot dag. Hoe mooi is dat?!"
adriaan-over-werken-bij-defrieslandzorgverzekeraar

Ervaringen van Adriaan bij De Friesland Zorgverzekeraar

Adriaan is klantcontact medewerker
"Als klantcontact medewerker help ik klanten graag op een persoonlijke manier. En dat kan hier. Ik heb veel vrijheid en verantwoordelijk."
mandy-over-werkenbij-de-friesland

Ervaringen van Mandy bij De Friesland Zorgverzekeraar

Mandy is Coördinator Klantadviseur
"Vanaf je eerste werkdag merk je de collegiale sfeer. Met een open houding naar klanten. En de mogelijkheid om te blijven leren."

Vind de vacature die bij jou past

  • Customer service medewerker

    Wij zoeken gemotiveerde en ambitieuze klantenservice medewerkers voor de ABN AMRO in Breda. De afdeling Daily Contacts is op zoek naar...
    • Breda
    • HBO
    • 35 uur
    Bekijk vacature
  • Customer Service Medewerker

    Kan jij de verschillende ballen hoog houden? Ben jij klantgericht? Spreek jij naast Nederlands uitstekend Engels? Lees dan snel verder! Jij...
    • Diemen
    • MBO
    • 40 uur
    Bekijk vacature
  • Klantadviseur debiteuren | ABN AMRO

    Door de Corona crisis zijn veel mensen zowel privé als zakelijk financieel in de problemen gekomen. Hierdoor is het aantal klanten dat...
    • Amsterdam
    • MBO 3/4
    • 32 uur
    Bekijk vacature
  • Klantenservice medewerker T-Mobile telesales

    Op het project T-Mobile Sales Outbound ben jij de specialist die de klanten van T-Mobile helpt bij het uitzoeken van hun nieuwe abonnement....
    • Enschede
    • MBO 3/4
    • 32 uur
    Bekijk vacature
  • Klantenservice medewerker T-Mobile telesales

    Als klantenservice medewerker voor T-Mobile Sales in Breda word je gebeld door bestaande klanten van T-Mobile. Vind jij het leuk om alle...
    • Breda
    • MBO 3/4
    • 32 uur
    Bekijk vacature
  • Customer service medewerker hypotheken

    De afdeling Mortgages & Savings in Nijmegen is op zoek naar nieuwe medewerkers. Je gaat hier aan de slag als klantenservice medewerker...
    • Arnhem
    • MBO 3/4
    • 36 uur
    Bekijk vacature
  • Customer service hypotheken

    Als customer service medewerker bij de afdeling Mortgages & Savings binnen ABN AMRO bank in Nijmegen, ben je verantwoordelijk voor het...
    • Arnhem
    • MBO 3/4
    • 36 uur
    Bekijk vacature
  • Customer service medewerker

    Wij zoeken gemotiveerde en ambitieuze klantenservice medewerkers voor de ABN AMRO in Nijmegen. De afdeling Daily Contacts is op zoek naar...
    • Arnhem
    • HBO
    • 32 uur
    Bekijk vacature
  • Customer service medewerker

    Ben je op zoek naar een functie van customer service medewerker? Wij hebben regelmatig binnendienst functies openstaan bij onze...
    • Breda
    • MBO
    • 40 uur
    Bekijk vacature
  • Klantenservice Medewerker per direct!

    Ben jij behulpzaam en zet jij je graag in voor de medemens? Ben jij een kei aan de telefoon en weet jij in no time de klantvraag naar voren...
    • Maasdijk
    • MBO
    • 40 uur
    Bekijk vacature