shadow

Unique Customer Care en TeleTrain Talent slaan handen ineen voor behalen van WFT opleidingen

Almere, 19 oktober 2015 – Unique Customer Care, specialist in werving van callcenter personeel, heeft in samenwerking met Tele’Train Talent, expert in klantcontact, training, opleiding en e-learning, een opleidingsstructuur opgezet voor medewerkers van banken en verzekeraars. Hiermee kunnen zij op een slimme en snelle manier hun verplichte WFT-certificaten (Wet op financieel toezicht) behalen. Unique Customer Care ontzorgt haar klanten, waaronder banken en verzekeraars, structureel door het opzetten van een opleidingsstructuur voor WFT Basis, WFT Zorg en vervolgmodules, zoals WFT Schade en WFT Consumptief Krediet.

Na een gedegen selectie door Unique Customer Care worden deelnemers in ongeveer vijf weken klaargestoomd voor hun WFT-examen. Om de deelnemers zo compleet mogelijk voor te bereiden, bestaat de opleiding uit een aantal onderdelen. De deelnemers studeren via e-learning, volgen intensieve examentrainingen en worden door professionals uit de praktijk getraind op adviesvaardigheden. Vervolgens maken de deelnemers het WFT-examen. Gedurende de opleiding coacht een trainer van Tele’Train Talent op afstand en volgt een consultant van Unique Customer Care de deelnemers op de voet.

De SmartTrainer


Deelnemers hebben hun sterke en zwakke kanten. Om hier maximaal op in te spelen, wordt daarom aanvullend aan de e-learning, trainingen en coaching de SmartTrainer ingezet: een app voor smartphone en tablet waarmee de flexwerkers dagelijks examenvragen kunnen oefenen. De app houdt hierbij rekening met de sterke en zwakke kanten van deelnemers en past zich aan hun kennis en vaardigheden aan. Het slagingspercentage is gemiddeld 73 procent na de eerste examinering. Ruim 90 procent van alle cursisten slaagt uiteindelijk voor het examen na de tweede keer. De selectiemethodiek van Unique Customer Care op basis van competenties in combinatie met blended learning is de basis van deze hoge slagingspercentages.

Marcel Nienhuis, Branchemanager Customer Care bij Unique: “Elk opleidingstraject wordt afgestemd op de specifieke doelstellingen van de opdrachtgever. Modules kunnen worden geschakeld en worden aangevuld met extra vaardigheids- of verdiepingstrainingen. Daarnaast kunnen volledig gepersonaliseerde leerpaden worden gebouwd. Zo ontstaat er voor elke opdrachtgever een uniek en perfect passende WFT-opleiding met als fundament de in de praktijk bewezen blended opleidingsaanpak.”
Zoek een Unique vestiging in de buurt

Al ruim 40 jaar is Unique hr-dienstverlener met oog voor het talent van mensen. Unique bemiddelt flexibel en vast personeel, geeft advies en leidt op. Met als doel een omgeving waarin kandidaten en organisaties succesvol zijn en blijven. Unique ontwikkelt talent en weet waar talent het beste tot recht komt. Want bevlogen unieke mensen tillen organisaties naar een hoger niveau. Iedere dag.