De persoonlijke ervaring van Debbie

"Ik wilde alles meer dan 100% goed doen en iedereen tevreden stellen. Google “school en thuiswerken” en de voorbeelden in bijvoorbeeld planningen vlogen om je oren."

Thuiswerken nieuw? 
Ik dacht van niet, want dat deden we al regelmatig tussen alle klantafspraken door. Als Sales Manager ben ik veel onderweg naar klanten en prospects toe. Vanuit huis opstarten of na een klantafspraak in de namiddag al terug naar huis, in plaats van werken op een vestiging of op het hoofdkantoor in Almere, scheelde altijd een hoop reistijd. Bovendien was dat altijd heel efficiënt. Maar er was toch 1 groot verschil in dat thuiswerken…. ik was dan altijd alleen thuis. Kinderen op school of op de opvang en man op z’n werk. Nu in deze tijd moeten we alles zien te combineren met elkaar en zoeken we alle 4 naar een privé plekje in huis om te werken.

De 1e week werden we overladen met alle veranderingen; verplichtingen vanuit de RIVM, informatie voor klanten vanuit USG People en met thuisschoolwerk. Ik wilde alles meer dan 100% goed doen en iedereen tevreden stellen. Google “school en thuiswerken” en de voorbeelden in bijvoorbeeld planningen vlogen om je oren. Microsoft Teams werd voor school en werk geïnstalleerd, laptops voor schoolgebruik toverden we overal vandaan en vaste internet verbinding op zolder i.p.v. slechte wifi ontvangst was geregeld. Maar na de 1e week was ik kapot, dit gingen we niet nog eens minimaal 2 weken volhouden. Wilden we allemaal een voldaan gevoel hebben aan het einde van een werk- of schooldag, dan moest dit anders. Nu verdelen we de dag in school- en werktijd. Als het jouw werktijd is, dan is de regel je af te sluiten in een aparte kamer. Dit blijft uitdagend want een videoconference met klanten of met die leuke collega’s blijft interessant voor je kinderen om mee te kijken of te luisteren. 

mama is aan het werk

"Persoonlijke aandacht en interesse in de uitdagingen van de klant en prospect was altijd al iets waar ik heel blij van werd en waar mijn Sales op gedreven is."

Wat ik snel merkte en heel prettig is, is dat deze tijd iedereen deze uitdaging heeft. En ik heb elk gesprek met klant of collega via de video-call erg persoonlijk ervaren. De gezamenlijke betrokkenheid is groot en samenwerking op in- en extern gebied staat voorop. Persoonlijke aandacht en interesse in de uitdagingen van de klant en prospect was altijd al iets waar ik heel blij van werd en waar mijn Sales op gedreven is. Dat dit deze tijd nog meer gewenst is, maakt het werk voor mij nog passender en uitdagender. Hierdoor spreek ik ook met veel klanten over eerder genoemde uitdaging en hoe zij en wij dit kunnen inrichten voor onze flexkrachten.

Mijn eigen ervaringen, de ervaringen van de klanten uit de gesprekken met hen heeft mij op de gedachte gebracht om dit meer te delen met elkaar. We leren nog allemaal elke dag, ikzelf en mijn collega’s binnen USG People. Laten we elkaar opzoeken en inspireren met leuke tips, creatieve ideeën en ervaringen. Maar ook met ervaringen hoe het juist niet moet. Nodig me uit via Teams (debbie.wannet@usgpeople.nl) om nog meer met elkaar te delen en te leren. Enorm veel succes deze tijd en take care!!

DebbieWannetwerktthuis

Debbie Wannet

National Sales Manager

Heb jij leuke tips, ervaringen die je wilt delen of een vraag die je graag aan mij zou willen stellen? Laat het mij gerust hieronder weten.

In ons privacy statement kunt u nalezen hoe uw gegevens worden verwerkt.