In december heeft Unique als eerste uitzendbureau een virtuele vestiging in de Metaverse gelanceerd. De GenZ-generatie gaat niet snel fysiek naar het uitzendbureau als ze op zoek zijn naar werk. Om die doelgroep te bereiken is een vernieuwde, digitale aanpak nodig. Bouw jij samen met ons aan de toekomst in de Uniqueverse en stimuleer je inclusiviteit binnen je organisatie?
De Uniqueverse is de eerste virtuele, online wereld in de Metaverse waar talenten en werkgevers met elkaar in contact komen. Wouter Schils, Brandmanager bij Unique, legt uit waarom de Uniqueverse dé manier is om nieuw talent te werven. “We zien uit eigen onderzoek dat mensen uit de GenZ-generatie zich heel moeilijk laten benaderen via traditionele wervingskanalen. De nieuwe generatie heeft behoefte aan advies bij het vinden van een passende baan, maar dat moet dan wel met de nieuwste technieken.”
In de Uniqueverse kom je als organisatie in contact met een jongere doelgroep en profileer je je bovendien als een vooruitstrevende, innovatieve organisatie. “Onze opdrachtgevers kunnen zich dankzij de Uniqueverse in de markt presenteren als pionier op het gebied van digitalisering en technologische ontwikkelingen. Zie de Uniqueverse als een nieuwe manier om talenten te werven, als een aanvulling op onze website en de fysieke vestigingen van Unique. Die houden we tijdens de ontwikkeling constant in ons achterhoofd, om de virtuele omgeving zo realistisch mogelijk te maken.”
De Uniqueverse: innovatief én inclusief
Iedereen moet zichzelf kunnen zijn, maar dat is nog best lastig op de arbeidsmarkt en niet iedereen krijgt gelijke kansen. De Uniqueverse is een innovatieve manier om het sollicitatieproces inclusiever te maken, door bijvoorbeeld anoniem een sollicitatiegesprek te voeren. Solliciteren zonder cv, maar met avatars die de skills en competenties van onze talenten representeren.
Een eigen virtueel kantoor in de Uniqueverse
In september krijgt de Uniqueverse nieuwe features en modules. Werkgevers kunnen een eigen ruimte creëren waar talenten zich kunnen oriënteren op de mogelijkheden. Denk aan een kantoor of werkplek in de huisstijl van je eigen organisatie. “Aan het einde van september kopiëren we onze banenmarkt naar een virtuele banenmarkt, waarbij het contact tussen werkgever en talent wordt gelegd op het talent- en netwerkevent. De organisaties die meedoen werken aan hun eigen employer brand, om zich zo beter in de markt te zetten.”
Hoe werkt de Uniqueverse?
“Talenten kunnen in de Uniqueverse onder andere anoniem met een eigen online identiteit (avatar) op een interactieve manier hun talenten en competenties in kaart brengen. Vervolgens kunnen ze vrij rondlopen naar verschillende ‘eilanden’ en in contact komen met de consultants van Unique op het ‘recruiter-eiland’. In september kunnen zij ook in gesprek met potentiële werkgevers en volledig virtueel een dagje meelopen.”
Meedoen in de Uniqueverse? Meld je aan! Ben jij als organisatie benieuwd naar de mogelijkheden van de Uniqueverse? Meld je dan aan onze website.