29-11-2022

De Virtuele Agent van Unique is een futureproof oplossing voor de tekorten binnen klantcontactcentra

Uit data van de Klantenservice Federatie, waarbij naast Unique 230 organisaties zijn aangesloten, blijkt dat het aantal wachtrijen met zo’n 20 tot 30 procent is gestegen ten opzichte van 2021. Ook de wachttijd is 2 tot 3 keer langer dan vorig jaar. Dat is niet wenselijk, maar er is een oplossing!

Met Scotty is heel veel mogelijk

“De AI-gestuurde Virtuele Agent, powered by Scotty Technology, kan veelvoorkomende en gangbare klantvragen beantwoorden. Via de telefoon of ieder ander digitaal kanaal, in iedere taal, op elk moment en zowel in- en outbound”, vertelt Kitty van Woezik, strategisch business development manager bij Unique. ”Scotty neemt daarmee letterlijk het repeterende, soms ook saaie werk uit handen van klantcontactmedewerkers en zorgt ervoor dat het serviceniveau en bereikbaarheid van de klantenservice drastisch verbeteren. De Virtuele Agent is direct inzetbaar en kan binnen een week de veelgestelde vragen afvangen.”

Perfecte mix tussen mens en machine

Als de Virtuele Agent het antwoord niet weet of als er menselijke creativiteit of empathie nodig is, verbindt hij de klant automatisch door met een collega van vlees en bloed. “Klantcontactmedewerkers houden hierdoor genoeg tijd over voor klanten met complexe, uitdagende vragen, waardoor hun werk een stuk leuker en uitdagender wordt. Dus is er weer tijd om de klantvraag te overtreffen. Dat maakt namelijk het vak van klantenservice zo bijzonder, het visitekaartje van elke organisatie”.

Bent u nieuwsgierig naar wat de Virtuele Agent voor uw organisatie kan betekenen? Ga met ons in gesprek, in een uur tijd verkennen we samen de mogelijkheden. Bel Kitty van Woezik via telefoonnummer 06-14 00 41 47 of mail naar kitty.van.woezik@unique.nl.

Ook interessant om te lezen

Onboard Flexmedewerkers Effectief: 6 Tips voor Succes

De inzet van flexmedewerkers kan een waardevolle toevoeging zijn aan je bedrijf. Ze kunnen je helpen om pieken in de werkdruk op te vangen, je team te voorzien van gespecialiseerde vaardighe...
23-4-2024

Generatiemanagement: een bron van kracht

Door generatiemanagement toe te passen, kunnen je als organisatie de diversiteit binnen je personeelsbestand omarmen en deze omzetten in een bron van kracht en innovatie. Dit omvat het creër...
5-4-2024