Benieuwd hoe het is om bij ons te werken?

Collega Marlon is inmiddels 10 jaar bij Unique in dienst. Je kan met zekerheid zeggen dat zij een blijvertje is! We hebben Marlon wat vragen gesteld over haar loopbaan bij “de organisatie waar je kan doorgroeien in hetgeen waar je sterk in bent”.


In welk jaar ben je bij Unique begonnen?

“Dit was in mei 2010. Eigenlijk ben ik bij Content begonnen, na een half jaar werd dit Unique. Content was een andere werkmaatschappij van USG People, het moederbedrijf van Unique. Samen zijn wij Unique geworden. Daarna zijn er nog een aantal andere uitzendbureaus gefuseerd met Unique. Het was een mooie tijd!” 

Hoe ben je bij Unique terecht gekomen?
“Ik was werkzoekende en besloot om naar een uitzendbureau te gaan. Dit had ik nog nooit gedaan, maar eens moet de eerste keer zijn! In dit geval liep ik bij uitzendbureau Content binnen. Ik kwam daar voor een baan bij een opdrachtgever, maar gezien mijn achtergrond werd mij gevraagd om bij Content zelf aan de slag te gaan. Zelf had ik geen idee van de gang van zaken bij een uitzendbureau. Een spannende periode voor mij! Er werd mij wel verteld: “you love it or you hate it.” In mijn geval LOVE ik mijn baan, want ik vind het nog steeds geweldig! Toen is het hele circus begonnen..”

In welke functie ben je begonnen?
“Ik ben begonnen als allround consultant in Amsterdam Zuid, op de Van Baerlestraat, naast het Museumplein. Als allround consultant bedien je klanten met eigen geworven kandidaten. Dat was een erg leuke tijd. Amsterdam heeft een andere dynamiek dan mijn huidige werkplek. Je krijgt daar andere klanten die binnenlopen. Ik heb 2 jaar in Amsterdam gewerkt en daarna ben ik naar Almere gegaan. Dit was ter vervanging van vier collega’s die allemaal met zwangerschapsverlof gingen. Uiteindelijk ben ik daar niet meer weggegaan.”

"De rode draad in die verhalen blijft het heerlijke gevoel om iedere keer weer iemand blij te maken met een nieuwe baan."

Marlon de blijver werk al 10 jaar voor Unique!

Wat is het grootste verschil tussen Almere en Amsterdam?
“De aanvragen die je binnenkrijgt, dus de vacatures die je ontvangt, en klanten die je bediend. In Amsterdam bediende ik klanten op de Zuidas. In Almere hebben we meer industriële klanten. Denk aan functies zoals logistiek medewerkers en administratieve functies binnen deze logistieke klanten. Onze focus ligt meer op het laatste.”

In welke andere functie(s) ben je nog meer werkzaam geweest?
“Omdat mijn kracht meer op het gebied van sales ligt ben ik na 2 jaar verder gegaan als sales consultant. Dit was na mijn periode in Amsterdam.”

Wat houdt de functie sales consultant precies in?
“Je bent meer bezig met de klantzijde, dus meer het werven van nieuwe klanten in plaats van het werven van nieuwe kandidaten. Je bent veel buiten de deur om klanten te benaderen. Tevens adviseren wij in verschillende zaken zoals het binden en boeien van personeel. Dit zijn goede manieren om het eerste contact te leggen. Als je een nieuwe klant binnenhaalt is het de kunst om bij de klant uit te breiden.”

Wat is je huidige functie?
“Nu ben ik vestigingsmanager van Unique Almere.”

Hoe zag je loopbaanpad eruit?
“Toen ik in Almere begon was er nog geen vestigingsmanager, hierdoor kon ik laten zien dat ik managementwaardig was, aangezien ik op dat moment al verschillende managementtaken op mij nam. In 2017 ben ik automatisch in een intern management traject gerold. Dit was op de vestiging in Hilversum. Het was handiger om het traject met een ander team op te pakken om vervolgens als manager terug te komen naar Almere. Ik heb het traject in 2018 afgerond. Omdat de focus in Almere op sales werd gelegd, en ik van oorsprong een salesachtergrond heb, ben ik in 2019 teruggekomen naar Almere. Ik vond het heerlijk om weer op pad te gaan!

Wat is het mooiste wat je hebt meegemaakt in je tijd bij Unique?
“Ik heb zoveel mooie verhalen. De rode draad in die verhalen blijft het heerlijke gevoel om iedere keer weer iemand blij te maken met een nieuwe baan. Voor de één is de baan noodzakelijk en voor een ander is de baan haar/zijn plezier. Achter ieder persoon zit een Unique verhaal. Tevens is het heel gaaf om een kijkje in de keuken te kunnen nemen bij diverse bedrijven. Je komt met zoveel mensen in contact en draagt je steentje bij aan de maatschappij. En dat steentje blijft bijzonder.”

"Je komt met zoveel mensen in contact en draagt je steentje bij aan de maatschappij."

Kan je een concreet voorbeeld bedenken?
“Zo had ik bijvoorbeeld een klant die een interne nominatie voor leukste samenwerking had uitgezet. De nominatie ging over wie de leukste/meest waardevolle sparringspartner was vanuit de klant zelf was. Daarbij kwam ik het beste uit de verf. Dus los van de medewerkers die wij als Unique bij de klant hadden geplaatst, waren andere medewerkers ook enthousiast over de samenwerking met Unique. Die heb ik wel diep in mijn zak gestoken.”

Wat is het grootste compliment die je van flexmedewerkers kan krijgen?
“Dat zijn er zo veel haha. Ik denk dat het grootste compliment die je als werknemer kan krijgen is wanneer flexmedewerkers bij jou als contactpersoon terugkomen en via ons weer aan het werk willen gaan.”

Wat maakt Unique uniek?
“De mensen die bij Unique werken. Ieder op zijn eigen manier even enthousiast en werken met passie voor de organisatie. Er wordt goed gekeken of een ieder in zijn kracht staat, en kan doorgroeien naar hetgeen jij sterk in bent. Of dit nu verticaal of horizontaal is. De opties zijn eindeloos, zolang je jezelf maar laat zien of horen.”

Hoe lang ben je nog van plan te blijven?
“Heel lang 😊 Zolang Unique mij blijft uitdagen zoals ze nu doen, dan zit ik hier goed!