23-3-2023

Behoud door opleiden

banner larissa met quote

Larissa Meijer is teamcoach klantrelaties bij ONVZ. Zij vertelt hoe de zorgverzekeraar flexmedewerkers van Unique opleidt tot medewerkers voor het Service Center. 

 “Bij ONVZ werken medewerkers met heel verschillende achtergronden en competenties in het Service Center. Eerder opgedane ervaring op het gebied van zorgverzekeringen vinden we geen must”, vertelt Larissa Meijer. 
 

Soft skills

“We kijken bij het aannemen van flexmedewerkers vooral naar iemands persoonlijkheid en skills, zoals oplossingsgericht denken, klantvriendelijkheid en het vermogen klanten goede service te bieden. In de training besteden we daarom ook aandacht aan soft skills, los van de inhoudelijke kennis, zodat medewerkers de juiste tools in handen krijgen om klanten eersteklas te kunnen helpen.” 
 

Binden en boeien

“We vinden het belangrijk om flexmedewerkers aan ons te binden. Het behoud van kennis is enorm waardevol voor ONVZ. We trainen hen dan ook uitgebreid, want door kennis en werkervaring krijgen, zij steeds meer competenties en handigheid in het voeren van het goede gesprek met onze klant.” 

Goed werkklimaat

“We creëren een goed werkklimaat om onze medewerkers te behouden”, vertelt Larissa Meijer. “Flexmedewerkers kunnen hybride werken, we spreken elkaar standaard in dagstarts, geven kwaliteitstrainingen en houden hen op de hoogte van de ontwikkelingen binnen ONVZ. We voeren verder ambitiegesprekken, zodat we een goed beeld krijgen van iemands potentieel en ambities. Binnen het Service Center zijn er mogelijkheden om na de basistraining door te groeien in andere vormen van klantcontact. Bijvoorbeeld via chat, sociale media en WhatsApp. Mochten medewerkers hier in willen doorgroeien, bieden bij hier ook trainingen voor aan.”

Ook interessant om te lezen

Hoe moderne uitzendbureaus ondernemers helpen groeien: ‘Elke vacature is maatwerk’

Dit artikel verscheen eerder op MT/Sprout. In een krappe arbeidsmarkt worstelen ondernemers met het vinden én - belangrijker - het behouden van personeel. Gelukkig zijn er moderne uitzenders...
22-11-2024

ZZP in de kinderopvang: wat zijn de regels in 2025?

Vanaf 1 januari 2025 gelden er nieuwe, strengere regels voor zzp’ers in de kinderopvang. De Belastingdienst voert vanaf deze datum scherpere controles uit en pakt schijnzelfstandigheid hard ...
15-11-2024