Eén van onze regio directeuren is Carmen Meertens. Zij vertegenwoordigt Zuid-Oost en vertelt hoe zij het optimale uit haar regio haalt.
Waarom werken jullie in regio’s?
“De reden is dat we streven naar maximale verbinding tussen onze medewerkers. Omdat wij erin geloven dat dat vervolgens weer zal leiden tot excellente dienstverlening en de beste verbinding met onze talenten en klanten. De schaalvergroting stelt ons in staat om alle medewerkers dát te laten doen, waar hun talent ligt en om andere werkzaamheden juist ‘uit te besteden’ aan collega’s die dáár juist weer gelukkig van worden. Waarom? Omdat als je vanuit passie, ambitie en talent kunt werken, je in je kracht staat. En passie verbindt. Zo is de cirkel weer rond.”
Hoe stimuleren jullie eigen talent binnen jouw regio?
“Om de talentgedreven aanpak nog explicieter te maken, hebben wij geïnventariseerd waar ieders ‘potential’ ligt. Zo zijn er medewerkers die het liefst specialistisch bezig zijn met bijvoorbeeld recruitment, complexere administratieve en of HR zaken, of sales. Zij werken regionaal gebundeld vanuit ‘centrale expertise hubs’. Weer andere collega’s blinken juist uit in het generalistische werk als consultant en het directe contact met klanten en talenten. Zij werken in onze vestigingen, waar ze zich focussen op lokaal ondernemerschap. Mochten zij behoefte hebben een specifieke expertise, dan kunnen zij gericht om hulp vragen bij de expertiseteams, of daar zelfs concrete of complexe opdrachten aan uitbesteden. Een sleutelrol bij dit alles ligt bij de rayonmanagers. Zij vormen een belangrijke verbindende factor.”
Wat gaan de klanten en talenten merken van jullie werkwijze?
“Met stip staat nog altijd op nummer één: klanten en talenten bijeenbrengen in een succesvolle match. Wij vertrouwen erop dat dit nog beter gaat lukken met onze manier van werken. We staan immers létterlijk dichter bij de klant dan ooit, met onze consultants als lokale ondernemers die dit gezamenlijke doel helder voor ogen hebben, terwijl er regionaal altijd gespecialiseerde expertise beschikbaar is. Dat brengt grote voordelen met zich mee voor onze opdrachtgevers: korte lijnen, direct contact en snel schakelen bij specialistische vraagstukken. Wendbaarheid! Daarnaast houden talenten hun vaste contactpersoon in de lokale vestiging, terwijl ze dankzij de expertisehubs zelfs bij de meest complexe vragen snel antwoord hebben.”