29-5-2019
De leerbaarheid van medewerkers stimuleren doe je zo
Alle academische kwalificaties en hard skills van je medewerkers ten spijt, je bestaande en nieuwe werknemers moeten in deze snel veranderende wereld vooral leerbaar zijn. Alle vaardigheden die ze voor de arbeidsmarkt van vandaag hadden geleerd, zijn immers achterhaald voor de arbeidsmarkt van morgen. Dat vraagt om een andere manier van denken bij het aannemen van nieuwe talenten en het duurzaam blijven inzetten van je huidige medewerkers. Het uitgangspunt moet ‘leerbaarheid’ zijn. Hoge leerbaarheid stelt medewerkers immers in staat om informatie te vertalen in daadwerkelijke kennis.
Ook interessant om te lezen
Gelijkwaardig belonen in 2026: ben jij er klaar voor?
Vanaf 2026 is gelijkwaardige beloning verplicht. Voorkom risico's en check of jouw arbeidsvoorwaarden op orde zijn met de CAO Checker. Vraag hem nu aan.
27-11-2025
Waarom challengers de war on talent winnen door cv’s links te laten liggen
Recruitment op basis van skills in plaats van diploma's blijkt het geheim van snelgroeende bedrijven. Nieuw onderzoek toont aan dat juist challengers hiermee een voorsprong kunnen pakken.
18-11-2025