29-5-2019
De leerbaarheid van medewerkers stimuleren doe je zo
Alle academische kwalificaties en hard skills van je medewerkers ten spijt, je bestaande en nieuwe werknemers moeten in deze snel veranderende wereld vooral leerbaar zijn. Alle vaardigheden die ze voor de arbeidsmarkt van vandaag hadden geleerd, zijn immers achterhaald voor de arbeidsmarkt van morgen. Dat vraagt om een andere manier van denken bij het aannemen van nieuwe talenten en het duurzaam blijven inzetten van je huidige medewerkers. Het uitgangspunt moet ‘leerbaarheid’ zijn. Hoge leerbaarheid stelt medewerkers immers in staat om informatie te vertalen in daadwerkelijke kennis.
Ook interessant om te lezen
Waarom een mismatch meer geld kost dan je denkt
Stel je voor: je hebt net een nieuwe collega aangenomen. Het cv was veelbelovend, het sollicitatiegesprek verliep soepel en de referenties waren uitstekend. Maar een paar weken later begin j...
22-10-2024
Waardering uitspreken: de kracht van een compliment op de werkvloer
Ken je dat gevoel? Je hebt de hele dag keihard gewerkt, problemen opgelost, meegedacht waar je kon en alle deadlines gehaald. Maar als de dag voorbij is, blijft het stil. Geen bedankje, geen...
28-9-2024