Unique is op zoek naar de beste klantenservicestem van Nederland! Pascal Kersten, Directeur Business Improvement bij Unique, beantwoordt de prangende vragen over de Sound of Service campagne. “Talenten op de klantenservice maken écht het verschil voor organisaties en bedrijven. Bovendien leg je de perfecte basis voor skills en carriereontwikkeling.”
Blijf aan de lijn… Je bent de volgende in de wachtrij om een maandsalaris te winnen.’
Wat is de Sound of Service?
“De Sound of Service van Unique is een talentenjacht naar de beste klantenservicestem van Nederland. Kandidaten kunnen zich via WhatsApp inschrijven door een stembericht te sturen, op basis van een door Unique samengestelde opdracht. Een onafhankelijke jury, bestaande uit onder meer een stemacteur en mijzelf, beoordeelt de inzendingen en kiest drie finalisten. In het auditorium op ons hoofdkantoor in Almere vindt vervolgens de finale plaats in de vorm van een nagebootst live klantgesprek. De finalist is daarbij niet zichtbaar voor de jury, zodat puur de stem hoorbaar is. De winnaar wordt bekroond tot ‘Stem van Unique’. Uiteraard vallen er ook diverse prijzen te winnen, waaronder een hoofdprijs van een volledig maandsalaris. De inschrijving start op 2 oktober.”
Wat wil Unique met de competitie
bereiken?“Talenten op de klantenservice maken écht het verschil voor organisaties en bedrijven. Zij stellen klanten op hun gemak, luisteren naar hun verhaal en zorgen ervoor dat problemen worden opgelost. Soms krijg je als klantenservicemedewerker vragen waarbij het lijkt of de persoon aan de andere kant van de lijn zijn hersenen naast zich neer heeft gelegd. Maar met empathie en een goede stem worden ook deze mensen zo goed mogelijk geholpen en alle problemen opgelost.”
“Het belang van goed klantenservicewerk wordt gek genoeg nog (te) vaak onderschat. Dat kan én moet anders. Met de Sound of Service willen we deze talenten de waardering geven die ze verdienen én laten zien hoe gaaf het is om op een klantenservice te werken. Als klantenservicemedewerker ontwikkel je namelijk essentiële social skills, help je mensen, neem je eigen verantwoordelijkheid en leg je de perfecte basis voor doorontwikkeling.”
Wat hebben Unique-klanten aan Sound of Service?
“In iedere periode van het jaar is er vraag naar klantenservicetalent. Zo zien we bijvoorbeeld in de zomer een hoge vraag bij reismaatschappijen en met Black Friday in november een piek bij webshops. Momenteel is er een hoge vraag naar klantenservicetalent bij zorgverzekeraars vanwege jaarwerk. De campagne rondom de Sound of Service trekt talenten aan die bij onze klanten aan de slag kunnen op de klantenservice. Er zijn volop mogelijkheden, want we hebben dan voldoende uitdagende klantenservice vacatures beschikbaar. Momenteel werken er zo’n duizend talenten op de klantenservice via Unique.”